Tržby v českých kinech: Trojice nejúspěšnějších filmů je vyrovnaná. Vedou Šmoulové 2 před Elysiem a Letadly.

Tržby v českých kinech: Trojice nejúspěšnějších filmů je vyrovnaná. Vedou Šmoulové 2 před Elysiem a Letadly.
Šmoulové 2 se vracejí na vrchol žebříčku tuzemských tržeb. Čím to? Odpověď je na snadě. V našem středoevropském prostoru jde o pohádku přenášenou z generace na generaci, která je rozhodně známější než pixarovský kult (ten nicméně dostává v poslední době díky hegemonii vlastníka, studia Disney, pěkně na frak). Šmoulové 2 o víkendu utržili 3.6 milionu korun, když na ně přišlo téměř 27 tisíc diváků. Oproti předchozímu týdnu pokles o 8 procent, na vítězství to ale stačilo.
Matt Damon
Elysium
V roce 2009 příjemně překvapil syrovým sci-fi snímkem District 9, teď přichází Neill Blomkamp s Elysiem, dramatem z roku 2159. Téma tu již bylo: svár mezi bohatou elitou a chudáky, kteří trpí. Matt Damon má za úkol misky vah pokud možno vyrovnat. A dle recenzentů se mu to i daří. Elysium obsadilo hned o premiérovém víkendu druhé místo na žebříčku tržeb se 3.4 miliony korun. Tuhle podívanou si nenechalo ujít 24 tisíc diváků. Vzhledem k tomu, že snímek šel do kin v pouhých 50 kopiích (Šmoulové 2 jich měli 78 a Letadla 77), jde podle nás o vítěze. Strategie distributorů nicméně rozhodla jinak.
Letadla
Letadla obsadila třetí místo aktuálního žebříčku tuzemských tržeb.
Animované snímky pro děti (a rodiče, kteří budou nejednou trpět) se staly jistým zdrojem příjmů distributorů a kinařů. Třetí příčka tuzemských tržeb patří Letadlům, animovanému dobrodružství, které se odkazuje na legendární Auta (2006) studia Pixar. Je to trochu podvod, protože animace, příběh ani charaktery postaviček nedosahují očekávané úrovně. Marketing nicméně vyšel, Letadla se sice propadla na třetí místo, ale stále vydělávají: 3.3 miliony korun nechalo v pokladnách kin 24.4 tisíc diváků. Merchandising okolo ovšem vydělá mnohem, mnohem víc. Sledujte školáky s aktovkami.
Jennifer Aniston
Millerovi na tripu | Warner Bros.
Po tříčlenné letce ze stáje distributora Falcon zde máme další novinku, komedii Millerovi na tripu (2013). Solidní herecké obsazení, solidní zápletka a solidní zábava, to jsou trumfy snímku. O víkendu utržil 1.5 milionu korun, když se na něj vydalo 11.6 tisíc diváků.
Líbánky
Líbánky Jana Hřebejka skončily páté. Kdypak asi tvůrce políbí múza a štěstí, aby byl o jeho filmy větší zájem? | če
Minule byla třetí, tentokrát je novinka Jana Hřebejka Líbánky (2013) na pátém místě žebříčku. Na tržbách snímek oproti Millerovým na tripu zaostal jen o pár desítek tisíc korun. Přišlo na něj 11.2 tisíc diváků. Hřebejk už nemá takovou pověst, co míval v dobách Pelíšků (1999) nebo Pupenda (2003). Podaří se mu to zlomit?
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin naleznete ZDE.