US tržby: Drsný Liam Neeson sundal během 72 hodin veškerou konkurenci

US tržby: Drsný Liam Neeson sundal během 72 hodin veškerou konkurenci
De facto fenomenálně. Akčňák 96 hodin: Odplata (2012) vydělal za první víkend 50 milionů, což z něj nejenže dělá 100% hit, ale i jeden z nejúspěšnějších fláků letošního roku. Navíc se nedaří jen v zámoří. Celosvětově již má na kontě 117 milionů, takže je jen otázkou času, než Besson přitlačí na trojku (kterou Liam Neeson točit už nechce... ale to říkal i o dvojce). Je otázkou, jak dlouho filmu tempo vydrží. Zvěsti o slabém pokračování už se mezi diváky pomalu rozpínají a je jen otázkou času, než se stavidla uzavřou. V té době už ale bude vyděláno, takže Besson může slavit tak jako tak. Na jedné straně jsem rád (i přes rozčarování z dvojky) že naděje na další díl se stylovým Neesonem žije. Na té druhé mě hrozně mrzí, že někdo jako Megaton odvede fušerskou práci a přesto mu film vydělá. Takový Útěk z MS-1 (2012) je taky dějová blbina, ale mnohem lépe natočená a diváky si nenašla. Doufejme, že její režiséry Besson do budoucna využije.
Za zmínku stojí i to, že podobně velký otvírák není pro akční žánr vůbec samozřejmostí a dalece za ním zůstávají i tací Expendables či Bourne (!).
Bruce Willis
Looper
Přestože si Neeson urval většinu koláče, diváci měli zájem i o několik dalších kousků. Druhý skončil Hotel Transylvánie (2012), který není nic moc, ale svou pozici "aby bylo na co zajít s caparty" úspěšně plní. Polepšila si hudební komedie Ladíme! (2012), jež minule startovala na šestce, k čemuž jí stačilo 335 kin. O posledním víkendu přibylo 2400 sálů a ejhle, je z toho třetí místo a 14.7 milionů za víkend. Menším zklamáním je naopak ústup fantasticky hodnocené sci-fi Looper (2012) s Brucem Willisem, která i přes nadšené ohlasy vyklízí pole v "klasickém tempu". Pravda, čtvrtá pozice není o druhém víkendu žádná ostuda, ale podobná pecka by měla spíše stoupat, než klesat.
Poslední nováček týdne doplácí na hříchy svého tvůrce. Tim Burton si Temnými stíny (2012) letos slušně pošramotil u diváků pověst, neboť nabídl pouhý odvar svého talentu. Jeho animovaná (a černobílá!) novinka Frankenweenie (2012), která je rozvedením dnes již kultovního kraťasu z roku 1984, tak i přes výborné ohlasy a široké nasazení nezaujala. 11 milionů je pro projekt podobného tvůrce nepochybné zklamání a jediné štěstí je, že film stál střízlivých 39 milionů. S takovou se nepochybně zaplatí, Burton se ale musí zamyslet: Na jak dlouho mu upírský Johnny Depp odradil diváky?
Frankenweenie: Domácí mazlíček
Frankenweenie: Domácí mazlíček
Zdá se, že krize amerických kin pominula a diváci opět začínají brát sály útokem. Příští víkend pravděpodobně tak vděčný nebude, ale hned 19tého zamíří do celosvětových kin Paranormal Activity 4ka. Tam je úspěch jistý.
Kompletní žebříček víkendových tržeb naleznete zde.