19. týden-kinopremiéry: Temné stíny Johnnyho Deppa, motorka ve vzduchu a animovaný nádech smrti
Rozehrané to má Burton více než dobře. V Temných stínech se v roli Barnabase Collinse zjevuje Johnny Depp, režisérův miláček. Poté, co byl sexy čarodějnicí s tváří a tělem Evy Green v 19. století upálen, se Depp ocitá v roce 1972. A zábava může začít. Ano, ano, je to tak, nejnovější Burtonův snímek baví o poznání více než jeho předchozí temnější a výpravnější opusy. Ale ta temnota v názvu tentokrát poněkud mate. Naše redakce snímku dává 70%. Další recenze Temných stínů naleznete zde.
Pro všechny tancechtivé diváku je tady StreetDance 2, nástupce snímku StreetDance 3D z roku 2010. Opět je tu hezounek George Sampson, který tentokrát objíždí celou Evropu, aby poskládal ten nejlepší tým pouličních tanečníků. Dojde samozřejmě na Paříž a dokonce i Prahu. Oddechovce pro mladé dáváme 50%. Recenze snímku naleznete zde.
Tomorrow Will Be Better hlásá režisér Martin Přívratský. Že by nějaké poučné, filosofující dílko? Nikoli. Snímek je dokumentem o jezdci freestyle motokrosu Liboru Podmolovi, který se ocitl na špici umělecké akrobacie s vůní benzinu. Dynamický střih, tepající hudba a sem tam nějaký ten výrok závodníka, který usiluje o mistrovský titul. O sportu jako takovém to nezasvěcenému pozorovateli mnoho neřekne, jako portrét mladého talentu ale snímek funguje velmi dobře. Dokumentu dáváme 80%, recenze si můžete přečíst zde.
A teď jedna deprese z Finska. Hodný syn pojednává o konci rodinné pohody, kterou svou přítomností naruší nový přítel matky dvou synů. A ten hodný syn z názvu filmu se postará o to, aby měl otčím ze života peklo. Snímek režisérky Zaidy Bergroth byl uveden na letošním Febio Festu. Recenze si můžete přečíst zde.
Kdo pochybuje, že české prostředí nedokáže nabídnout silný námět ke zfilmování, ten ať pozorně čte. Poslední let Petra Ginze je originálním dokumentem o chlapci, který v 16 letech zemřel v plynové komoře Osvětimi. Do té doby nicméně stihl napsat několik románů a doprovodil je celou řadou velmi jímavých kreseb. Pokud byste svým potomkům chtěli nějakou civilnější cestou přiblížit hrůzy holocaustu, Poslední let Petra Ginze se doslova nabízí.
I poslední premiéra tohoto týdne, snímek Crulic – cesta na onen svět, se snaží originální formou navodit silný pocit z jednoho tragického konce. Crulic protestoval proti svému věznění, což ho stálo život, když zemřel vyhladověním. Zapomeňte ale na dokument, kde budou vypovídat pozůstalí, lidsko-právní společnosti nebo politici. Vězeňský stereotyp a monotónnost skvěle ilustruje ruční malba a hlas v pozadí, který předčítá Crulicův deník. Není to nic veselého, ale za to nahlédnutí do jedné uvězněné duše to stojí. Recenze snímku najdete zde.