Když 96 Hodin (2008) vylétlo v tržbách k výšinám, bylo jasné, že Neeson mění profesi. Ne že by ho snad byla pro charakterově hutnější role škoda. Pozice tvrdohlavého buldoka, ochotného rozdávat rány na všechny strany, mu ale neuvěřitelně sekne. Díky tomu se dostal do plusových čísel i podstatně méně zajímavý Neznámý (2011) a nyní Neesonova aura táhne akční thriller The Grey (2012). První místo a 19 milionů za opening víkend však není dán jen jím. Snímek drží velmi pozitivní recenze, čímž je zájem veřejnosti zaručen. Trailery avizovaly strhující film o přežití v divočině, v němž skupinka nešťastníků bude čelit hladovým vlkům a potenciál nebyl promarněn. Už aby byl The Grey v českých kinech.
Na druhé místo musel ustoupit Underworld: Probuzení(2012), který zažil oproti minulému víkendu 50% propad. To aktuálně znamená 45 milionů na domácích tržbách, což je o něco méně, než by si relativně povedené akční béčko zasloužilo. Z celého světa má už ale téměř stovečku a je velmi pravděpodobné, že v následujících týdnech ještě jednou tolik do kasy přidá. Pětka proto není nereálná. Na trojce debutuje komedie One for the Money (2012) s Katherine Heigl. Za mizivých 11.5 milionů může být studio ještě rádo. Snímek má totiž odstrašující recenze, čímž Heigl definitivně utvrzuje ústup od pozice miláčka publika.
Válečná drama Red Tails (2012) ze stáje George Lucase nikoho moc nezajímalo o premiérovém víkendu a nálada pokračuje. Druhý týden čtvrté místo s celkovými domácími tržbami 34 milionů dolarů. To je zatraceně málo na film, který chtěl být prvním dílem trilogie. Na páté pozici další debut a další průšvih. Muž na hraně (2012) vypadal v trailerech výborně, navíc se mohl pyšnit skvělým obsazením. Výsledek je podle ohlasů slabý, čemuž odpovídá 8 milionů za první víkend.
Obstojně se drží drama Neuvěřitelně hlasitě & nesmírně blízko (2011), tentokrát na šestce. Za stávající zájem nevděčí ohlasům (ty jsou na vlně průměru), ale nečekané nominaci na Oscara v kategorii Nejlepší film. Ani tahle chvilková vlna ale tuhle reflexi 11. září nespasí, neboť výsledné tržby jsou pouhých 21 milionů.
Na sedmičku se posunul Kontraband (2012), který při rozpočtu 25 milionů v US kinech zatím vydělal 57. Ideální přiklad toho, že když máme téma s omezeným počtem potencionálních diváků, musí se tomu přizpůsobit náklady. Na osmičku si díky nasazení do širší distribuce polepšily Děti moje (2011). Slušný skok z minulého 16tého místa. Výsledných 58 nepochybně dělá studio radost.
Devítka patří obnovené Krásce a zvířeti (1991), a desítku tento víkend uzavírá výborně hodnocený, ale diváky přehlíženému akčňák Zkrat (2012).