Tím teď nemyslíme, že by ho snad někdo odmítl do svého filmu. Tak bláhový zřejmě není žádný z hollywoodských producentů. Jde o to, že se Depp v poslední době objevuje převážně v drahých filmech. Kde jsou ty časy, kdy idol střídal áčkové blockbustery s nenápadnými, ale o to zajímavějšími nízkorozpočtovými filmy. Tahle doba už je zřejmě nenávratně pryč. Novým "drahým" projektem měl být The Lone Ranger, adaptace v Americe populární (a u nás prakticky neznámé) westernové ikony.
Projekt si vzali na bedra společně s Deppem Jerry Bruckheimer a Gore Verbinski, neboli trio, které stojí za prvními třemi díly Pirátů z Karibiku. Jeden by očekával, že v tu chvíli studio padne na kolena a bude trojici prosit, aby svůj megafilm co nejrychleji dala dohromady. A tady se rýsuje pověstné "ale".
Špatně rozdané karty
Důvodů, proč studio v případě The Lone Ranger cuklo a projekt není zdaleka v takové fázi vývoje, jak by si tvůrci představovali, je hned několik. Částečně za to může Bruckheimer, jehož pověst hitmakera výrazně oslabily filmy Princ z Persie a Čarodějův učeň. Obojí v zámoří propadlo (Princ utržil 90 milionů, Čaroděj dokonce jen 60) a i když nebyly tržby ze zbytku světa nejhorší, na zacpání všech děr to rozhodně nestačilo.
Druhým důvodem je opatrnost v případě westernového žánru. Depp s Verbinskim si ho lehce ošahali v Rangovi a snímek zdaleka nenaplnil očekávání studia (čtvrtmiliardové tržby jsou dnes pro animák skoro výsměch). A polínko do ohně přidali i Kovbojové a vetřelci, kteří aspirují na jeden z nejvýraznějších finančních průšvihů roku. Samozřejmě můžeme namítat, že Rango pohořel díky nevhodné propagaci (rozhodně nejde o film pro děti, jak se snažily inzerovat reklamy) a Kovbojové s vetřelci prolítli zkrátka proto, že nejsou moc dobrý film. Podobné „rozumové“ výmluvy ale nikoho v Hollywoodu nezajímají. Klíčová je jednoduchá rovnice: obojí je western a obojí udělalo svým tvůrcům vítr v peněžence. Tudíž za to může western.
Čím dál větší oči
Jistým podstatným problémem je i samotná nesoudnost rozpočtů, kdy už se snad ani nikdo nesnaží, aby film stál nějakou rozumnou cifru. Těch filmů, které letos putovaly do kin s rozpočtem převyšujícím 150 milionů dolarů, bylo až nezdravě mnoho. Něco takového nemůže fungovat věčně a u Disneyho si to nejspíš sami uvědomili, když jim na stole přistála nabídka The Lone Ranger s masivním rozpočtem 275 milionů dolarů. S něčím takovým už si ani tak velké studio nechtělo zahrávat a projekt se proto lehce odkládá, dokud se nepodaří cifru seškrtat.
Co vy na to? Mají hollywoodská studia v honu za hity utrácet horentní sumy, nebo by tu měla být snaha o šetření na správných místech? My fandíme nějakému rozumnému střetu. Už kvůli tomu, aby netratil samotný divák.