Těžko bychom našli větší vystřízlivění, než jakým je z hlediska tržeb filmová Narnie. Po famózním nástupu jedničky, která dokázala celosvětově trhnout tři čtvrtě miliardy, přišla studená sprcha v podobě dvojky. Ta při rozpočtu 225 milionů vydělala pouhých 419. To se samozřejmě nejeví jako špatné číslo, ale je třeba si uvědomit, že studiu jde z kin zhruba jen třetina zisků. Disney dal od značky ruce pryč a přenechal projekt Foxům. Ti se rozhodli dát Narnii další šanci Plavbou Jitřního poutníka, která víceméně potvrdila (ne)zájem publika. Tržby byly obdobné jako u dvojky, náklady o něco nižší. Situace se tudíž o moc nezlepšila, minimálně se ale povedlo zastavit strmý pád. U Foxů to nechtějí s čerstvě získanou značkou vzdát, ale protože se nezdají přímá pokračování tím správným směrem, pojede se z druhého konce.
Čtvrtá Narnie tedy bude prequel, ve kterém se toho hodně prozradí o vzniku kouzelného světa (+ kde se vlastně vzala ona tajemná skříň). Natáčet se bude podle knihy Čarodějův synovec, kdy je ovšem otázkou. Studio chce sice držet značku při životě, současně ale nikam nespěchá. Další Narnie se proto dočkáme až za pár let. Což dnes, upřímně, asi vůbec nikoho netrápí.