Dechberoucí trailer na novou Planetu opic láká na zásadní zvrat. Obrací se k originálnímu filmu
Království Planeta opic režíroval Wes Ball, jenž důstojně adaptoval teenagerský fenomén Labyrint: Útěk i jeho dvě pokračování. Čtvrtá část prequelové opičí série po Zrození planety opic, Úsvitu planety opic a zmíněné Války o planetu opic uzavírá evoluční kruh, do něhož kosmonaut Charlton Heston poprvé zapadl před šestapadesáti lety. Tehdejší sci-fi s nezapomenutelnými maskami uzavřela inteligentní příběh o přistání na planetě obývané mluvícími primáty šokujícím zvratem, který tvůrci v moderních prequelech působivě rozvádí.
Závěrečná upoutávka klade důraz na dějové aspekty, jež předchozí propagace jen opatrně naznačovala. Noa přijde o rodiče během Proximova dobyvatelského tažení a proti samozvanému vládci se vyhraňuje také kvůli zacházení se zbylými lidmi, kteří končí v loveckých sítích. Žádanou trofejí se stává dívka Mae, která nejenže umí mluvit, ale podle dílčích indicií včetně oblečení a jejích slov o zašlé slávě lidské civilizace se začíná objevovat teorie, že je kosmonautkou z minulosti. Těsně před zánikem lidské společnosti do vesmíru odstartovala posádka lodi Icarus, jíž Mae mohla být součástí.
Hrdinka, kterou ztvárnila hvězda Zaklínače Freya Allan, v jiných záběrech hledí do teleskopu v planetáriu, jehož zdi jsou poseté podobiznami astronautů. Ačkoli tedy upoutávka staví na dobrodružném příběhu o pomstě, respektive na vzepření se kruté autoritě a přijetí nezávadného morálního postoje, Wes Ball možná zabrousil také hlouběji do legendárního kánonu série. Ta posbírala řadu méně populárních příspěvků během 70. let, současné filmy ovšem vysvětlují události před přistáním Charltona Hestona a zůstává záhadou, kdy k tomuto milníku dospějí.
Ukázka je tentokrát naplněná hlavně povídáním, ale nepostrádá vizuální dynamiku a především realističnost, s níž franšíza v minulé dekádě válcovala většinovou blockbusterovou konkurenci. Jednotlivé snímky jsou charakterovou studií, v níž se zrcadlí lidské povahové slabiny a nyní už kompletní zrod civilizace postavené na útisku a uvědomování si vlastní moci. Wes Ball je talentovaný režisér a i bez Andyho Serkise a Caesara evidentně natočil hutné a soběstačné pokračování, které vedle parádních efektů zaujme i dějovým napojením na tehdy největší zvrat kinematografie.