Nový Jurský svět je za rohem. Dinosaurů se ujme režisér Johna Wicka
Takový kvalt se dá pochopit. Původní Jurský park je dodnes revolučně vnímaný počin a dokonale vyvážená rodinná podívaná s prostorem pro vzrušující údiv i nefalšovaný strach. Další dva díly už veřejnost přijala hůře a roku 2015 došlo na poloviční restart v podobě Jurského světa, který navázal ve zdařilém duchu a vymetl pokladny kin. Následující Zánik říše i Nadvláda vždy vydělaly přes miliardu dolarů, jenže především poslední část dopadla takřka katastrofálně i navzdory tomu, že na sílu spojila všechny klíčové lidské postavy obou trilogií.
Koepp, jehož úctyhodné portfolio zahrnuje rovněž krimi Carlitova cesta, první Mission: Impossible nebo Spielbergovu Válku světů, může dle libosti kombinovat Crichtonovu vizi s motivy filmové série, neboť má doručit kompletní reboot s novými herci a herečkami. A to pouze tři roky po premiéře Nadvlády, která se zkrátka nepovedla a hrozí, že zájem o dinosaury na stříbrném plátně zcela odumře.
Tomu má podle webu Deadline zabránit také David Leitch, jenž patří k nejprestižnějším akčním režisérům současnosti. Bývalý kaskadér inscenoval spolu s kolegou Chadem Stahelskim elegantní smrtící balet v Johnu Wickovi, a přestože už kultovní sérii rázem opustil, neúprosný vizuální rytmus přenesl do několika jiných projektů včetně Atomic Blonde nebo druhého Deadpoola. Universal na jaře uvede jeho akční novinku Kaskadér s Ryanem Goslingem a Emily Blunt, přičemž s Leitchem evidentně panuje v domovském studiu jurské série spokojenost. Natočil pro něj také spin-off série Rychle a zběsile s podtitulem Hobbs a Shaw.
Od Leitche na první pohled nelze očekávat vedení pozornosti a výstavbu děje na úrovni Spielberga. Na druhou stranu má víc zkušeností s velkými produkcemi než Colin Trevorrow, jenž se ujal první a závěrečné části trilogie Jurský svět. Očekává se od něj primárně vypiplaná akční stránka, zatímco o kvalitní příběh by se měl postarat zkušený hollywoodský vypravěč Koepp. Tři dekády po trpělivém představení přelomových digitálních efektů Jurského parku je dávno pasé ohromovat prvotřídním vizuálem – publikum bude chtít víc zubů a drápů, které by Leitch měl udržet v krmící permanenci.