Nejlepší režisérské duo se vrací ke kořenům. Coenové chystají zábavný krvavý horor
Ethan vyhlíží premiéru svého sólového celovečeráku Panenky na útěku, který sám režíroval a napsal ve spolupráci se svou manželkou a střihačkou Triciou Cooke. Snímek, který od 23. února uvidíme také v tuzemských kinech, sleduje dvě mladé ženy (Margaret Qualley a Geraldine Viswanathan) podnikající road-trip s vypůjčeným autem, jehož kufr však skrývá nebezpečné mafiánské překvapení. Ve vedlejších rolích se objeví třeba Matt Damon či Pedro Pascal a mělo by jít o spojení thrilleru a černé komedie, což vždy byla poznávací značka obou režisérů.
Během propagace filmu v Norsku se Ethan nechal slyšet, že s Joelem napsali nový scénář. „Je to ryzí horor a bude v něm hodně krvavo. Pokud máte rádi Zbytečnou krutost, určitě si to užijete,“ prohlásil Coen s odkazem na celovečerní debut z roku 1984, jímž se sourozenci přes noc proslavili. Jedná se o jednoduchý příběh odhalené manželské nevěry ve striptýzovém baru, který po zapojení slizkého soukromého detektiva nabere hodně drsné obrátky.
Nic dalšího o chystaném hororovém projektu nevíme. Tricia Cooke pouze ujišťovala, že film bude „děsně zábavný“, tudíž by měl opět překypovat černým humorem a také zvraty a úmrtími, které jinde neuvidíte. Spousta lidí má v této poloze Coeny nejraději a ocení, že zasloužilí šedesátníci odkládají další tvorbu akademických arthouse děl, jakým byla Joelova shakespearovská adaptace The Tragedy of Macbeth z roku 2021.
Bratrům se zřejmě zastesklo po časech, kdy pro ně natáčení filmů skýtalo především zábavu. „První film je prostě hromada zábavy,“ vysvětloval Ethan pro The Independent. „Druhý jakbysmet, skoro stejně jako ten první. Po třiceti letech si to stále užíváme, ale už je to mnohem víc jako práce. Joel to vnímal podobně, ale ne v takové míře jako já. Je to nevyhnutelný projev stárnutí. Poslední dva filmy, co jsme spolu udělali, byly produkčně velmi náročné. Pokud je tedy nemusíte nutně točit, dojdete do bodu, kdy si řeknete: ‚Proč to vlastně dělám?‘“
Hororový projekt zjevně zažehl ztracený entuziasmus a třeba ikonické režiséry nasměruje zpět ke kořenům, kdy si každou klapku užívali a jejich nadšení se účinněji přenášelo také na publikum. Jaký je váš nejoblíbenější coenovský snímek?