Nic ve zlým. Jennifer Lawrence svádí náctiletého panice, film je však spíš nevýrazný
Po uvedení upoutávky, v níž vyzývavě oblečená třicátnice laškuje s nesmělým chlapcem, jenž o „odpanění“ podle všeho nijak nestojí, se reakce na sociálních sítích nezdráhaly zmiňovat pojem grooming. Percy sice je ve věku, kdy zákony v USA dovolují mít sex, ale film jej stylizuje v podstatě jako dítě svázané přehnanou péčí rodičů. Ti mají přístup do jeho mobilu a kontrolují každý synův krok. A jejich plány na domluvený pohlavní styk s podstatně starší ženou tak mnozí nahlíží jako způsob sexuálního zneužití.
Nic ve zlým ostatně vzniklo v době, kdy už nepřístupné komedie v kinech skoro nevídáme. Dařilo se jim například před deseti lety, kdy se Lawrence proslavila rolemi v Terapii láskou a Hunger Games. Tehdy kinům vládly tituly jako Millerovi na tripu, Pařba na třetí nebo Apokalypsa v Hollywoodu. Tato éra drzého dospělého humoru, jemuž se v kinech smály miliony diváků a divaček, pomyslně skončila roku 2017 s filmem Divoká dámská jízda. Ta je doposud poslední R rated (do 17 let jen v doprovodu rodičů) komedií, která v USA vydělala přes 100 milionů dolarů.
Společnost je v atmosféře živené sexuálními skandály citlivější a pokoušet se o nepřístupný humor spojený se sexem skýtá množství nástrah. Společnost Sony se nyní může opřít o renomovanou Lawrence, která má doma Oscara a etablovala se jako všestranná herečka v komiksových sériích (X-Men), ambiciózních sci-fi (Pasažéři) nebo mediálních satirách (K zemi hleď!). Ani ona však nemusí zajistit kýžený profit a pozitivní přijetí. Zahraniční ohlasy na webu Rotten Tomatoes zatím chválou neoplývají, z 67 nashromážděných recenzí film doporučuje 63 % z nich.
Variety si například všímá, že příběh se pokouší o citlivější přístup, než jaký avizoval trailer, ale k zápletce i tak přistupuje nepromyšleně a exploatačně. Percy vedle zkušenější Maddie pookřeje, aniž by jejich vztah musel být sexuální, tvůrci si nicméně neodpouští zbytečné provokace. Lawrence prý uvidíme nahoře bez hlavně proto, že to může zvýšit kasovní potenciál. A to bude produkce potřebovat, neboť rozpočet dle některých zdrojů překročil 45 milionů dolarů. Údajně až polovinu z toho pak spolkl hereččin honorář.
Stominutový snímek je jinak spíš nevýrazný, ačkoli řada recenzí si pochvaluje příjemný humor, dobře obsazené herce a herečky či srdečnost, s níž se přistupuje k tabuizovanému tématu. Režisér a scenárista Gene Stupnitsky (Kancl) staví zápletku na klišé, ale i díky fungující chemii mezi ústřední dvojicí se mu daří vyvolat pocit, že sledujeme něco nového. To alespoň tvrdí Enid Román Almansa z webu Cinemanía nebo Allistair Ryder z Lopper, podle nějž film rezonuje jako nečekaně sentimentální příběh dospívání.
Proti tomu se ohrazují další hodnotitelé, kteří často zmiňují nepříjemnou podobnost s komediemi z osmdesátých let. Nic ve zlým se podle nich snaží oživit přežitý žánr, avšak nezvládá spojení provokativnosti a drzosti s tradičním emocionálním vývojem. S diskutabilně přijatým námětem film zachází spíš opatrně a několik peprnějších chvil se do kronik nepřístupných komedií asi nezapíše.