Úpadek Marvelu v přímém přenosu? Nový Ant-Man ztrácí diváky a studio čelí kritice, že šetří, kde nemá
Možná jsme to úplně nedoceňovali, ale právě úzké propojení jednotlivých filmů a velká konkrétní vize, která je sjednocovala, držela celý MCU vesmír pohromadě. Když Thanos padl a s ním i valná část původního superhrdinského týmu, v podstatě se začínalo nanovo. Buď sólovkami již zavedených hrdinů a hrdinek (Thor, Doctor Strange, Black Widow), nebo snaživými nováčky (Eternals, Shang-Chi a legenda o deseti prstenech). A k tomu samozřejmě seriály, protože jinak teď u Disneyho přemýšlet neumí.
Hodně snahy, ale bez nové hlavní linky. Není jasné, kam a proč se směřuje, dokonce i hrátky se žánry začínají působit poněkud vyčpěle. No a nyní již došlo na pověstné „tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až...“
Škarohlídi samozřejmě budou s úšklebkem říkat, že zájem diváků upadal již nějakou dobu. Neúspěch Black Widow a Eternals v kinech (Black Widow utržila 379 milionů dolarů celosvětově, Eternals 402), ať už jsou ne/kvality zmíněných filmů jakékoli, byl do velké míry ovlivněný jejich nasazením do kin v době pandemie. Poslední Spider-Man takový problém neměl, ale to je v rámci popularity postavy úplně jiná liga. Ant-Man Paula Rudda nikdy neplatil za tahouna, své si ale vydělat dokázal (jednička 519 milionů, dvojka 622). Komiksové série navíc obvykle nabírají s pokračováními další diváky a divačky. Od právě uvedené trojky Ant-Man a Wasp: Quantumania se proto očekávala ještě lepší čísla. Místo toho má snímek po třech týdnech 419 milionů a zdá se, že ani půl miliardy tentokrát mrňavý hrdina nelízne.
V čem je tkví problém? Vyjma již zmíněné absence pořádného provázání na předchozí filmy a obecně nepříliš zajímavého příběhu je to přespřílišná sázka na práci před zeleným pozadím (v podstatě se zdá, že herci celý film odehráli před zeleným plátnem a že je to moc nebavilo) a s tím související kvalita triků. Ta je, vzhledem k rozpočtu filmu (200 milionů dolarů) podle mnohých alarmujícím způsobem nedostačující. A může si za to Marvel sám.
Jeden z tvůrců speciálních efektů se anonymně svěřil magazínu Vulture, že celý tým musel v postprodukci dodržovat nerealistické termíny, a jako by podobný tlak nestačil, navíc byli někteří lidé odvolaní na postprodukci druhého Black Panthera a náhrada za ně nepřišla. „Seděli jsme tam a nechápali to. Peníze byly, tak proč je nepoužít? Kdyby v Marvelu trochu pustili chlup, byl by výsledek mnohem lepší a viděli by to i na tržbách. Místo toho šetřili a my jsme se akorát cítili vyhořelí. Pak na tom tratí všichni. Viním z toho hamižnost,“ uvedl zmíněný zdroj. Aby toho nebylo málo, o zmatek se postaralo i finále, které se studio rozhodlo na poslední chvíli předělat.
Pokud se do téhle chvíle v Marvelu utěšovali, že šlo slabší tržby některých marvelovek omluvit pandemií a že jim jejich fanoušci a fanynky prominou mnohé (viz velmi slušné tržby posledního Thora), třetí Ant-Man ukazuje, že na tuhle kartu nelze sázet věčně. S jistotou se dá očekávat, že po propadu snímku dojde na změny. Pravděpodobně někdo vytáhne šekovou knížku a pokusí se k návratu ukecat jednoho z původních Avengerů. Protože když v Hollywoodu nevíte kudy kam, comeback je vždycky nejjistější řešení.
Kinolog: Rocky bez Stalloneho není, co býval. Jaké jsou typické chyby boxerských filmů
Třetí díl série Creed, která navazuje na šestidílnou ságu Rocky, se už musí obejít bez Sylvestera Stalloneho. Důvodem ale není hercův věk. Třetí díl Creeda nicméně odkazuje silně k Rockymu III.