Chtěli změnit svět dabingu. Místo toho našli řešení, jak filmy pro dospělé upravit, aby je mohl vidět opravdu každý
Není to tak, že byste nemohli do amerických kin uvést film, kde se hodně nadává. Pokud ale zmíněné slovíčko fuck zazní ve vašem filmu více než jednou, automaticky se tím snímek řadí do kategorie „pro dospělé“. Tedy žádní teenageři v kinech, tím pádem i vidina menších zisků. Je sice pravdou, že v posledních letech hned několik velkých filmů dokázalo, že ani to není překážka v úspěchu (miliardový Joker, Deadpool, To), dává nicméně smysl, že studio chce uvedený film dostat k co největšímu počtu diváků.
V případě filmu Fall, který vypráví o dvou kamarádkách horolezkyních, které uvíznou na šest set metrů vysoké rádiové věži, tak autoři museli přijít s kreativním řešením. V jejich filmu se totiž nadává hodně. Měli tři varianty: problematické pasáže přetočit, vystřihnout nebo předabovat. Fall je malý film, který vyšel producenty na pouhé tři miliony, takže je pochopitelné, že na nějaké dotáčky neměli peníze. Krácení je spíše krajní varianta, nejjednodušší proto bylo scény předabovat. To je již ozkoušený model.
Není ovšem bezchybný, protože pokud je herec v úzkém záběru, je dobře vidět, co ve skutečnosti říká. Jak z toho ven? Režisér Scott Mann se rozhodl zkusit trochu jiný přístup a využil pro úpravy filmu technologii deepfake. Deepfake (zjednodušeně řečeno) umožňuje digitálně dosadit obličej kohokoli kamkoli. Společnost Flawless AI, které je Mann spoluzakladatelem, na základě deepfake vytvořila software nazvaný TrueSync, který dokáže pozměnit záznam pohybů úst herce, aby přesně seděl na jakýkoli jazyk.
Myšlenkou bylo, aby se pomocí TrueSync zkvalitnil dabing, ale je nepravděpodobné, že se něco takového ujme (představa, že všichni herci dají zelenou tomu, aby se digitálně manipulovalo s jejich rty v již hotovém a uvedeném filmu, je poměrně naivní). Jak si ale Mann správně uvědomil, TrueSync je ideální na nenásilné předabování problematických pasáží. Ve Fall tak bylo v postprodukci změněno na třicet nadávek z „fuck“ na méně násilné „freaking“ a snímek může vesele putovat do široké distribuce.
Už sedmý film s monstrem, kterému abstraktně říkáme Predátor (i když se jmenuje jinak), se poprvé odehrává v hluboké minulosti a poprvé je hlavní hrdinkou žena, členka kmene Komančů.