Čtvrtý Matrix se předvádí v nové upoutávce, která zvýrazňuje propojení s předchůdci i epické měřítko
Matrix Resurrections dostává druhý plnohodnotný trailer, který vábí na návrat agenta Smithe a v náznacích vysvětluje záhadné oživení Nea a Trinity. Režisérka Lana Wachowski navazuje takřka po dvaceti letech na kultovní sci-fi trilogii a oprašuje příběh vyvoleného Nea (Keanu Reeves), jenž nyní žije zdánlivě obyčejným životem ve virtuálním světě jako Thomas A. Andreson. Setkání s Trinity (Carrie-Anne Moss) a Morpheusem (Yahya Abdul-Mateen II) mu však otevírá oči a Neo musí znovuobjevit své mimořádné schopnosti v boji o záchranu lidstva před vládnoucími stroji.
Kromě Reevese a Moss v titulních úlohách se vrací také Jada Pinkett Smith, Daniel Bernhardt a Lambert Wilson, které doplní nováčci jako Neil Patrick Harris, Priyanka Chopra Jonas či Jonathan Groff. Čtvrtý Matrix dorazí na HBO Max již 22. prosince a do českých kin jen o den později, přičemž studio Warner Bros. právě zveřejnilo druhou upoutávku. V ní se avizuje návrat agenta Smithe (Hugo Weaving) a jeho spojení s novým charakterem Jonathana Groffa stejně jako nové Neovy dovednosti, které musí využít pro záchranu Trinity.
Matrix Ressurections: Finální trailer
Video je napěchované odkazy k předchozím dílům a akčními scénami, které zatím nesou charakteristický rukopis série a místy je zdobí totožná choreografie jako u předchůdců. Týká se to například Neova souboje s Groffovým charakterem, který bude s velkou pravděpodobností novou verzí agenta Smithe, vytvořenou pro potlačení dalších lidských revolucí. Z klipu lze odvodit, že Neo i Trinity přežili v izolovaných kapslích, přičemž velká část pozornosti se překvapivě soustředí na ženskou polovičku, před níž zřejmě leží ta nejdůležitější rozhodnutí v příběhu. V jejích rukách bude spočívat osud Nea a tedy i celého světa, což naznačuje záběr z videa, doprovázený slovy: „Nejdůležitější volba Neova života nebude na něm.“
Opět vyvstává dojem, že Lana Wachowski se scenáristy Davidem Mitchellem a Aleksandarem Hemonem se zaměří na přepisování či pozměňování minulých událostí. Déjà vu je ostatně podporováno jednak vklíněním záběrů z minulých filmů, jednak podobnou inscenací a formou. To ale neznamená, že se nedočkáme inovací – zajímavý je záběr na mechanickou ruku, naznačující kupříkladu existenci kyborga, či na postavu s helmou, připomínající zařízení pro virtuální realitu. Není tedy vyloučené, že postavy budou nyní moci fungovat v reálném světě i v Matrixu.
Za dvě a půl minuty se na nás každopádně nahrne tolik převážně vizuálních informací, že přesné rozšifrování umožní opravdu až znalost celého snímku. Některé atrakce vypadají poněkud uměle a rozhodně se nedaří potlačit obavy, že Lana Wachowski připravila jen hlasitý a barvitý guláš plný motivů, které původní trilogii jen vyždímají a nudně recyklují. Zároveň ale dostáváme spoustu nadějných a vzrušujících podnětů, jejichž zodpovězení bychom si v kině určitě neměli nechat ujít. Kdo ví, třeba budeme nadšení jako u přelomové jedničky, popřípadě jako u vynalézavých sequelů Reloaded a Revolutions.