Top kina ČR: Karel Gott chtěl být jako James Bond. A skoro se mu to podařilo

Top kina ČR: Karel Gott chtěl být jako James Bond. A skoro se mu to podařilo
Z filmu Karel | Karel Gott Agency/Bontonfilm
5. SHANG-CHI A LEGENDA O PĚTI PRSTENECH (země vzniku: USA)
Shang-Chi a legenda o deseti prstenech
Tržby 1 milion 13 tisíc KČ / návštěvnost 5956 diváků / 40 kin
Šestý víkend v tuzemských kinech a aktuálně páté místo pro prvního asijského superhrdinu z marvelovské stáje. Shang-Chi zaplnil čas před čekáním na novou týmovku Eternals (premiéra bude 4. listopadu 2021) a prozatím má na kontě přes 131 tisíc diváků a necelých 23 milionů korun v rámci tržeb.

4. ZÁTOPEK (Česká republika, Německo, Finsko)
Zátopek
Tržby 1 milion 271 tisíc KČ / návštěvnost 8279 diváků / 71 kin
Sedmý víkend v českých kinech, vyslání na Oscary a aktuální čtvrtá příčka pro filmového Zátopka. Životopisné drama pojednávající o tuzemském fenomenálním běžci má na kontě přes 337 tisíc diváků, kteří v pokladnách nechali 52 milionů korun. Spolu s Prvokem, Šampónem, Tečkou a Karlem (573 tisíc diváků, 89 milionů korun) jde v případě Zátopka o komerčně nejúspěšnější titul letošního roku (25. Bond s Danielem Craigem to neovlivní, o návštěvnosti Eternals můžeme spekulovat).

3. MYŠI PATŘÍ DO NEBE (Česká republika, Slovensko, Francie, Polsko)
Tržby 2 miliony 656 tisíc KČ / návštěvnost 18 694 diváků / 190 kin
Mimořádně působivý tuzemský animák a mimořádné množství kin. Myši patří do nebe přinášejí jedinečný divácký zážitek, mají však jednu vadu na kráse, nejsou tak docela pro nejmenší diváky. Recenzenti dali snímku hodně vysokou známku, film překřtili na tuzemské Coco (ve snímku se pracuje s motivem smrti a posmrtného života), ale na víc než necelých 19 tisíc diváků to o premiérovém víkendu nestačilo. Český lev ale na „Myši“ s velkou pravděpodobností vítězoslavně zařve.

2. NENÍ ČAS ZEMŘÍT (Velká Británie, USA)
Není čas zemřít
Tržby 11 milionů 10 tisíc KČ / návštěvnost 58 797 diváků / 112 kin
Jamesi Bondovi v podání loučícího se Daniela Craiga to filmové kralování dlouho nevydrželo a hned týden po premiéře opouští pomyslné prvenství, když se snímek Není čas zemřít propadl o 47 procent. Za necelé dva týdny od premiéry má 25. bondovka na kontě 218 tisíc diváků a necelých 40 milionů korun. Stále však drží letošní rekord víkendové návštěvnosti a tržeb (117 786 diváků, 20 milionů 953 tisíc KČ), který nezlomil ani dokument věnovaný Karlu Gottovi.

1. KAREL (Česká republika)
Karel: trailer | Bontonfilm
Tržby 15 milionů 718 tisíc KČ / návštěvnost 105 514 diváků / 235 kin
V jedné ze „svých“ skladeb zpíval, že chce být jako James Bond, a skoro se mu to dva roky po smrti podařilo. Dokument a filmové loučení s Karlem Gottem přitáhlo o premiérovém víkendu do 235 kin mimořádný počet diváků, díky čemuž snímek bezkonkurenčně vládl víkendovým tržbám a návštěvnosti. V poměřování s bondovkou Není čas zemřít nicméně Karel lehce zaostal. Jak ale prohlašují tvůrci filmu, šlo jim o rozloučení Mistra s jeho fanoušky a podporovateli. A to vyšlo znamenitě.

Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.