TOP kina ČR: Labutí píseň v časech koronakrize. Diváci "ve velkém" chodili na české filmy

TOP kina ČR: Labutí píseň v časech koronakrize. Diváci "ve velkém" chodili na české filmy
Bábovky | CinemArt
5. TENET (země vzniku: USA, Velká Británie)
Tenet
Tržby 771 tisíc KČ / návštěvnost 4.448 diváků / 45 kin
Novinka Christophera Nolana, od níž jsme si na konci srpna slibovali nemalou anticovidovou náplast (alespoň co se kinoprůmyslu týče), se před uzavřením tuzemských kin "pakuje" do věčných lovišť. Na počet diváků ji předběhl Děda postrach rodiny s Robertem De Nirem (snímek měl návštěvnost 4.567 lidí), ale v rámci tržeb, které Unie filmových distributorů v rámci statistik zohledňuje, De Nirův snímek o pár desítek tisíc korun zaostal. Z českých kin si za necelých 7 týdnů od premiéry Nolanův Tenet odnáší přes 25 milionů korun v rámci tržeb a návštěvnost 146 tisíc diváků, což z něj činí druhý komerčně nejúspěšnější titul aktuálního žebříčku (za Šarlatánem Agnieszky Holland s Ivanem Trojanem v hlavní roli).

4. PRINCEZNA ZAKLETÁ V ČASE (Česká republika)
Princezna zakletá v čase
Tržby 936 tisíc KČ / návštěvnost 6.398 diváků / 98 kin
Čtvrtvý víkend v kinech a "bramborová" pozice pro fantasy pohádku režiséra Petra Kubíka, která se jen tak nevidí. Princezna zakletá v čase zaujala tuzemské recenzenty a dle statistik též návštěvníky českých kin. Škoda, že jí do cesty vstoupil koronavirus a vládní opatření ohledně pandemie.

3. SMEČKA (Česká republika, Slovenská republika, Lotyšsko)
Smečka
Tržby 1 milion 62 tisíc KČ / návštěvnost 6.993 diváků / 122 kin
Totéž se dá říci o nově nasazené Smečce režiséra Tomáše Polenského, které se v rámci premiérového uvedení dostala až na třetí příčku. Ambiciózní drama ze sportovního prostředí mělo značný potenciál. Uvidíme, jak si povede, až se tuzemská kina probudí k životu (protože ačkoliv současnost vypadá jakkoliv pesimisticky, dřív nebo později k tomu dojde).

2. ŠARLATÁN (Česká republika, Polsko, Irsko)
Šarlatán
Tržby 1 milion 165 tisíc KČ / návštěvnost 7.508 diváků / 103 kin
Koprodukční Šarlatán s Ivanem Trojanem v hlavní roli bylinkáře Mikoláška těsně pod vrcholem a nově se čtvrtmiliontým divákem na kontě! Pokud dokázal někdo vytěžit z koronavirové situace maximum, pak životopisné drama Agnieszky Holland (spolu s autory dokumentu V síti, kteří postupně do kin a VOD prostoru vyslali tři verze filmu pojednávajícího o sexuálních predátorech úřadujících ve vodách tuzemského internetu).

1. BÁBOVKY (Česká republika, Slovenská republika)
Bábovky
Tržby 2 miliony 894 tisíc KČ / návštěvnost 18.848 diváků / 145 kin
Návštěvnost Bábovek, které třetí víkend vévodí žebříčku tržeb a návštěvnosti českých kin, se zastavila na 145 tisících divácích. Tržby činí 22 milionů korun. Komerční ambice tvůrců byly nemalé, zasáhl však koronavirus a vládní opatření.
Počínaje dneškem mohou distributoři a producenti využít VOD služeb, kam už před časem dali dokument V síti jeho tvůrci ze společnosti Hypermarket Film. Budeme vám přinášet tipy, které snímky na tuzemských VOD platformách najdete, abyste si zpříjemnili následující týdny a (třeba) podpořili kinematografické tvůrce a společnosti, kterým se to bude hodit (i když je to v porovnání s otevřenými kiny a multikiny pochopitelně jen zlomek potenciálního finančního příjmu).

Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.