TOP kina ČR: Příliš osobní známosti se postavil filmový Hitler. Směšné

TOP kina ČR: Příliš osobní známosti se postavil filmový Hitler. Směšné
Příliš osobní známost / Králíček Jojo | Bioscop
5. PŘÍPAD MRTVÉHO NEBOŽTÍKA (země vzniku: Česká republika)
Hana Vagnerová, Lukáš Příkazký, Martin Pechlát, Miloslav Šmídmajer, David Novotný | Kinobox
Tržby 2 miliony 275 tisíc korun / návštěvnost 13.824 diváků
Propad o 50 procent ze třetího na páté místo hlásí parodie na krimální žánr Případ mrtvého nebožtíka. Režisér a producent Miloslav Šmídmajer povolal plejádu zkušených herců, doslovný scénář a lacinost ve zpracování však tento poměrně ambiciózní projekt odsoudily k zapomnění. Za necelé dva týdny od premiéry má snímek na kontě 53.357 diváků a lehce přes 8 milionů korun.

4. MIZEROVÉ NAVŽDY (USA)
Mizerové navždy
Tržby 3 miliony 454 tisíc korun / návštěvnost 19.088 diváků
Komediálně-akční filmy s dvojicí parťáků byly doménou předchozích dekád. Nyní se však do kin vrátili Mizerové v podání Willa Smithe a Martina Lawrence a je o ně stále zájem. Třetí film s povedenými poldy se drží na čtvrtém místě a za necelé dva týdny od premiéry má na kontě téměř 59 tisíc diváků a lehce přes 10 milionů korun. Celosvětově má snímek s rozpočtem 90 milionů dolarů na kontě 215 mega. Dočkáme se dalšího žánrového přírůstku?

3. KRÁLÍČEK JOJO (USA, Nový Zéland, Česká republika)
Králíček Jojo: 1. trailer | Searchlight Pictures US
Tržby 3 miliony 810 tisíc korun / návštěvnost 24.481 diváků
Hračička Taika Waititi, který si v Hollywoodu udělal jméno hlavně díky třetímu Thorovi (2017), jde do podvratné hry s nacismem a nenávistí. A jak ho všichni dobře známe, činí tak humorem. Králíček Jojo, v němž režisér vystupuje coby imaginární Adolf Hitler, skončil o premiérovém víkendu na pomyslné bronzové příčce. Jde o úspěch, či zmařenou příležitost? Vzhledem k tématu a zpracování spíše ta první varianta. Snímek s odhadovaným rozpočtem 14 milionů dolarů celosvětově utržil 54 mega a má 6 oscarových nominací. Lepších tuzemských statistik nejspíš nedosáhl z jediného důvodu, dělá si legraci z tématu, které je stále pro řadu diváků tabu.

2. DOLITTLE (USA)
Dolittle
Tržby 3 miliony 876 tisíc korun / návštěvnost 24.991 diváků
O pomyslnou opičku (65 tisíc korun k dobru, o 510 diváků více) přeskočil Králíčka Jojo rodinný snímek Dolittle, v němž "září" Robert Downey Jr.. U nás má za necelé dva týdny od premiéry tenhle komerční propadák na kontě necelých 65 tisíc diváků a 10 milionů korun. Film tvůrce vyšel na vysokých 175 milionů dolarů a tržby z celého světa prozatím činí pouhých 91 mega. Tak tohle se vážně nepovedlo.

1. PŘÍLIŠ OSOBNÍ ZNÁMOST (Česká republika, Slovenská republika)
Příliš osobní známost
Tržby 14 milionů 748 tisíc korun / návštěvnost 96.366 diváků
Další československá komediální vztahovka na vrcholu. Známé české herečky a jejich balkánské protějšky přitáhly o uplynuvším víkendu nejvíce diváků. Kvalitou se snímky režisérky Marty Ferencové řadí hodně pod průměr (recenze Příliš osobní známosti najdete zde), ale v rámci tržeb tvůrkyni záměr vychází. Must na úspěch je zdá se jasný: natočte jakýkoliv snímek o vztazích (ona hledá jeho, on jí pohrdá), obsaďte známé československé (nebo i jiné) herce a komerční úspěch se dostaví.

Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.