Po komerčně úspěšné Zlobě z roku 2014 se vrací temně působící Angelina Jolie a disneyovská volná parafráze příběhu Růženky (Elle Fanning). Láska a nenávist se opět přetahují o nadvládu, princezna Aurora se navíc vdala, což je test nejen pro ni, ale též pro Zlobu. Bude tento magický souboj hoden divácké pozornosti? Redaktorka Kinoboxu si film oblíbila, baví ji psychologie postav, mocenské hrátky i vizuál. Na druhou stranu však upozorňuje, že tenhle film vážně není klasickou pohádkou pro děti. Na webu RottenTomatoes má snímek prozatím jen lehce nadprůměrnou známku 5.22 z 10, přičemž recenzí je k dispozici téměř stovka. Rozhodující však bude zájem diváků. Ale o tom až po víkendu, kdy budou k dispozici statistiky tržeb a návštěvnosti...
Jeden netradiční road trip, v němž si drama podává ruku s humorem a skvělými hereckými výkony. Staříci pojednávají o dvojici mužů, kteří se rozhodnou zabít někdejšího komunistického prokurátora, přičemž se inspirovali skutečným příběhem naší nedávné historie. Postava v podání Jiřího Schmitzera tomu ve filmu "šéfuje" a Ladislav Mrkvička poslušně pomáhá. Pro někoho bude tenhle film na hraně etiky, pro jiné nebývalý, civilní snímek, kterých u nás moc nevzniká. Prozatím mají Staříci od recenzentů na kontě velmi solidních 73 procentuelních bodů.
Akční žánr se v rámci tuzemské kinematografie snaží povznést režisér Jan Haluza ve středometrážním snímku s Jiřím MádlemPrvní akční hrdina. Ten v kinech doprovází První akční dokument, v němž se autor zamýšlí nad historickými tuzemskými tituly a jejich výraznými akčními scénami. Nad netradičním formátem a žánrem řada recenzentů kroutí hlavou. První ohlasy si přečtete zde.
Významný režisér německého původu s tureckými kořeny Fatih Akin představil letos v únoru na festivalu v Berlíně "mimořádně odpudivý portrét" sériového vraha, který v 70. letech řádil a děsil periferii Hamburku. Nyní se snímek s názvem U Zlaté rukavice vydává do klasické kinodistribuce.
Nebývale naturalistický snímek nemá prvoplánově vyvolat šok, ale upozornit na německou historii počátku 70. let, kdy byly vzpomínky na fašismus a druhou světovou válku stále živé, život na okraji zničující a charaktery lidí velmi pokřivené. Navíc by se zde dala nalézt jistá spojnice s životem Fatiha Akina, ceněného režiséra, který za svou kariéru nenatočil drsnější "podívanou". Akin se totiž narodil právě v první polovině 70. let v Hamburku rodičům tureckého původu. A jak víme z jeho předchozích filmů, jde svědomitě a svérázně po stopách svého života i německého "národa".
První tuzemské ohlasy na film si přečtete zde. Recenzenti prozatím dávají 45 procent, přičemž jsou známky vyhrocené na obě strany hodnotící škály. Tenhle film prostě bude rozdělovat.
Pozoruhodný snímek s citlivým tématem eutanazie na závěr bude též rozdělovat. Režisér Krupa sleduje v koprodukčním dokumentu Dobrá smrt ženu stiženou svalovou dystrofií, která je odhodlána skončit s životem. Snímek se na věc dívá nebývale fakticky, tím pádem emočně nevydírá, ale i tak se diváci a recenzenti budou při pohledu na odchod 72leté ženy dívat rozpačitě. Napovídají tomu i první tuzemské recenze, pohybující se na škále od 50 do 80 procent.