Kdo může za mizernou kvalitu nových Mužů v černém?
Jak se to stalo? Na začátku všeho byl (logicky) scénář. Údajně velmi dobrý scénář, který se nebál současných témat a ostřejších vtípků. Za záporáky měla být čtyřčlenná kapela ve stylu Beatles, která by se uměla spojit do jednoho obrovského monstra. To ale postupně padlo. Na vině byl producent Walter F. Parkes, který vytvářel režiséru F. Gary Grayovi na place peklo.
Gray se upsal určitému projektu a takový chtěl natočit. Parkes si ale během produkce začal vymýšlet (a mohl, protože měl poslední slovo), začalo se přepisovat a přepisovalo se i během natáčení. Postupem času z toho byl ohromný dějový bordel, přičemž byly vyškrtnuty mnohé moderní prvky. Situace byla údajně tak zoufalá, že si Tessa Thompson i Chris Hemsworth najali vlastní scenáristy, aby jim pomohli alespoň učesat jejich vlastní repliky.
Aby těch zásahů nebylo málo, Parkes občas i sám něco natočil. Nelze se divit, že chtěl několikrát Gray od projektu odejít, ale studio ho vždy nakonec přesvědčilo k opaku. Tím to ale končilo. Nikdo z vedení se nesnažil spory řešit. Když bylo hotovo, vznikly dva sestřihy filmu - producentům a režisérův. A protože měl Parkes zmíněné poslední slovo, je v kině jeho bezzubý sestřih.
Tak to zkrátka někdy dopadá, když bojuje tvůrce s producenty či studiem. Režisér postupně ztratí zájem (aby ne, když mu do toho furt někdo kecá a mění mu dílo doslova pod rukama), až to nakonec spíchne někdo jiný. A málokdy tohle dopadne dobře. Nová Fantastická čtyřka by mohla vyprávět...