Tak ho máme zpátky. Komiksový pekelník s uříznutými rohy vyměnil režiséra i herce a počínaje dneškem se pokouší bavit a děsit tuzemské publikum. Novinka režiséra Neila Marshalla (Pád do tmy, seriál Hannibal) zaujme jednoznačně výpravou, kostýmy a maskami neskutečného množství monster a postav. David Harbour se v roli restartovaného pekelníka také neztratí. Ale co naplat, když celek nemá smysluplný děj, divák se dost často nudí a některé to dokonce přiměje opustit sál.
První zahraniční ohlasy na Hellboye jsou dost zoufalé (RottenTomatoes uvádí jen 13 procent kladných recenzí!!!). Počkejme si na ty české a na pondělní statistiky návštěvnosti kin. Divák je tu ten, kdo rozhoduje o (ne)úspěchu.
Jedna z nejděsivějších knih Stephena Kinga má novou filmovou adaptaci. Řbitov zviřátek vrací na scénu rodinu Creedových, která se stěhuje do domu na kraji lesa, v němž je prastaré indiánské pohřebiště. Když je kocour Church přejet projíždějícím autem, pohřbí ho otec rodiny (Jason Clarke) právě na posvátné obětiště, které probudí své démony. Mrtvé se probouzí k životu v děsivé podobě a rodina si začne procházet děsivou proměnou. Když při tragické události zemře dcera (Jeté Laurence) Creedových, nastane v rodině hotové peklo...
Nová verze filmu se inspirovala nejen knihou, ale i osmdesátkovým Hřbitovem domácích zvířátek (1989). Místy si scénář ohýbá k potřebám tvůrců, hlavní téma nicméně zůstává: jak děsivé je coby rodič vypořádat se se smrtí vlastního dítěte a kam až vás to dokáže zavést? Na adaptacích Kingových knih si filmaři vícekrát vylámali zuby. Jak to bylo tentokrát? Ani katastrofa, ani učiněný zázrak. Tvůrci budují v první polovině atmosféru, načež rozpoutají duševní inferno a předkládají závěr, který se liší od toho knižního. Nevolno mi nicméně při sledování filmu bylo. Ale spíš než vizuální horor jde o teror psychologický. Tuzemští recenzenti snímku prozatím dávají 64 procent.
Japonská manga a anime má dlouhou tradici. Režisér Hosodu je považován za nástupce nejznámějšího představitele mezi filmaři, Hayaoa Miyazakiho (Zámek v oblacích), a do českých kin uvádí svůj další snímek. I Dívka z budoucnosti se věnuje mezilidským vztahům, tentokrát především těm mezi nejmenšími členy rodiny a dokáže pořádně otřást srdci diváků napříč generacemi.
Na webu RottenTomatoes má snímek nominovaný na Oscara hned 92 procent kladných recenzí! Tuzemští kritici dávají 73 procent.
Cestovatel a dokumentarista Přibáň se loučí s jedním fenoménem. "Poslední adrenalinová výprava žlutého cirkusu s názvem Trabantem tam a zase zpátky se napojuje na trasu první expedice, na cestě z Asie do Prahy domů ujede 17 237 kilometrů. Filmaři tentokrát zachycují divokou jízdu z jižní Indie přes Nepál, Himaláje, Pákistán, Čínu, Kyrgyzstán až do Uzbekistánu a odtud přes Rusko, Ukrajinu a Slovensko do Česka."
Trabantí sága má své věrné podporovatele a fanoušky. Pravdou nicméně zůstává, že se cyklus filmů a jeho sledovatelnost poměrně vyprázdnila. Buď jste kouzlu tohoto nadšence do východoněmeckého dopravního prostředku podlehli, či nikoliv. Nic mezi tím zkrátka není.
Recenzenti prozatím dávají závěrečnému dokumentu z trabantího cyklu 63 procent.
A závěrem něco pro teenagery. O filmu After: Polibek se často píše jako o „Padesáti odstínech pro teenagery“. Snímek s přístupností od 12 let vznikl podle stejnojmenného knižního bestselleru Anny Todd, prvního svazku z několikadílné série After. Ta se stala svého druhu fenoménem a na internetové platformě Wattpad má přes miliardu přečtení.
"Hlavní hrdinka Tessa (Josephine Langford) je vzorem hodné holky. Příkladná pilná studentka, vzorná dcera, pozorná a věrná kamarádka, skvělá studentka prvního semestru s velkými ambicemi a plány do budoucna. Její učebnicový životní plán ovšem nepočítal s tím, že se objeví tajemný kluk Harding Scott (Hero Fiennes-Tiffin). Nijak zvlášť oblíbený, drzý a nafoukaný samotář s pronikavým pohledem a s pověstí „od něj se drž radši dál“."