Režisér Julius Ševčík se po historickém Masarykovi (2016) vrací do naší nedávné minulosti a přináší filmovou verzi příběhu ze slavné moravské vily Tugendhat. Mezinárodní herci, oblíbená knižní předloha, milostné hrátky a překotné dějiny hrají spolu s funkcionalistickým klenotem prim. Snad to bude jako celek vyvážené a dramatické. Ševčík se totiž jako jeden z mála českých tvůrců nebojí jíst proti proudu, rozmachuje se za naše hranice, jeho sympatickým a ambiciózním pokusům nicméně prozatím něco k "dokonalosti" chybělo. Že by to zlomil Skleněný pokoj?
Autor Lovecké sezóny s podtitulem Strašpytel vyšle děti a jejich dospělý doprovod do jednoho pořádně odvázaného lunaparku. Místo neskonalé zábavy navrhla June a její maminka a obsluhují jej svérázná zvířata. Když už to však June s fantazií přežene, vydá se na zpustlé místo, kde kdysi stával zábavní park, o kterém vždycky snila. Dokáže ho probudit k životu? Udrží si 85minutový film pozornost dětí a dospělých?
Poctu klasické italské kinematografii a historii země skládá režisérka Alice Rohrwacher ve své novince Šťastný Lazzaro, která byla oceněna v Cannes za nejlepší scénář. Snímek natočený na 16mm film pojednává o dobrosrdečném Lazzarovi žijícím na chudém venkově bez nároku na mzdu. Přes tíživé podmínky připomínající středověk je však tento mladík šťastný a žijící si ve vlastním světě. Když se o podmínkách zemědělců dozví policie a příslušníci komunity vyrazí do civilizace, vypořádávají se jednotliví rolníci s novým životem ve velkoměstě různým způsobem. Lazzaro však zůstává sám sebou.