Je to snad prokletí filmových zpracování populárních her, že se nikdy nedostanou na úroveň, která by uspokojila diváky? Podobný neúspěch „slavil“ v témže roce snímek Warcraft: První střet (2016) od studia Blizzard, který je stejně jako Assassin's Creed (2016) inspirován populární herní předlohou.
Přesto, že měl tento film s perfektním hollywoodským obsazením (v čele Michael Fassbender) pojednávající o historii, asasínech a mýtických artefaktech nakročeno k úspěchu, byl ve výsledku velkým zklamáním. A ani takto talentovaný herec, jakým je Fassbender, nedokázal kvalitu filmu zachránit. Sám krátce po uvedení potvrdil pro webové stránky filmových fanoušků Movie'n'co UK, že je ve snímku spousta věcí, které by rád v případném dalším díle zlepšil.
„Určitě to nebylo ideální, myslím, že jsme se chopili příležitosti špatně, a teď už nám jen zbývá počkat, s čím Ubisoft přijde dál. Kdyby došlo k natáčení dalšího dílu, bylo by prioritou udělat jej zábavnější. Myslím, že jsme to všechno brali až příliš vážně a preferoval bych více akčních scén. Mám pocit, že se nám ve filmu nabízí tři začátky, tři pomalé rozjezdy, které celý snímek zpomalují. A to je chyba.“
Co do počtu diváků byl film pro studio zklamáním, přesto si tvůrci přišli na jednou tolik, než kolik stála výroba. Pokračování proto bylo dále v jednání, také padla řeč na televizní seriál Assassin's Creed, ve kterém by Michael Fassbender hrál hlavní roli.
Nicméně, od té doby studio Ubisoft vydalo dalších několik dílů této herní série (Assassin's Creed: Origins a Assassin's Creed: Odyssey), ale po informacích ohledně druhého dílu jakoby se slehla zem.
Čekání ale prý přináší ovoce, v tomto případě asasíny, tak se třeba přeci jen dalšího dílu dočkáme.