Hollywood už neví, kde by bral inspiraci. A tak natočil hit podle reklamy na Pepsi
A přesně v tomhle duchu se nesl poslední víkend v amerických kinech. Jistě, takový Jurský svět 2 ztrácí a na domácí půdě přinese poloviční peníze, co předchozí díl. Ale celosvětově tržby jsou 932 milionů dolarů a film je pořád první, takže v Universalu sází na správného koně. I v Pixaru mohou chrochtat blahem. Jejich Úžasňákovi 2 jsou sice znovu "jen" druzí v rámci TOP10, ale 439 milionů z USA dělá z filmu čtvrtý nejúspěšnější pixarovku vůbec (po započtení inflace). Ale dost "starých zpráv", přejdeme k nováčkům.
Nejlépe se v top desítce umístilo druhé Sicario. Soldano má o něco horší známky od diváků i kritiků, finančně si ale vede dobře. Sequel odstartoval na třetí pozici za 19 milionů, což je o 7 více, než kolik zvládl předchůdce. Snímek nakonec přinesl do kasy 85 milionů, přičemž stál 30. Dvojka byla o pět milionů dražší a tržby bude mít minimálně podobné, takže znovu hit.
Nekorunovaným králem víkendu se pak stala komedie Uncle Drew, startující na čtvrtém místě za 15,5 milionů dolarů. Snímek nestál o moc víc a je založený na populární sérii Pepsi reklam z roku 2012. Viz video:
Uncle Drew nemá vůbec marné recenze (67% na Rottentomatoes) a hlavně diváci jsou spokojení a napalují mu nejlepší možné známky. S takovou by mohla zapracovat šeptanda a film by se mohl v rámci amerických tržeb klidně vyšplhat i na padesát milionů dolarů. Je nicméně otázkou, jak si povede ve zbytku světa, kde není basketbal zdaleka tak divácky vděčnou záležitostí.