Téma 6. 2. 2018
Když erotika není sprosté slovo aneb Nejlepší slušné "peprné" filmy, které kdy byly uvedeny v kinechNa první díl byly fanynky nadrbané víc, než chlapi na první Expendables. A pořádně za to zaplatily - v kinech celosvětově nechaly 571 milionů dolarů. Ohlasy ale zdaleka neodrážely vysokou návštěvnost, což se projevilo na tržbách dvojky. Padesát odstínů temnoty trhlo už jen 381 milionů. Nyní uváděných Padesát odstínů svobody na tom bude ještě hůře. Snímek odstartoval za 38 milionů v USA, což je nejméně z celé série (jednička měla 85, dvojka 46) a celosvětové tržby jsou po prvním víkendu 136 milionů. To samozřejmě není zanedbatelná částka, dvakrát tolik pro film, který stál 55 milionů. Je ale vidět, že filmová série ztratila velkou část čtenářek předlohy.
Druhou nejvýraznější víkendovou novinkou je napůl animovaný a napůl hraný Králíček Petr, který je také natočený podle populární knižní předlohy (ale v téhle nikdo nikoho nemrská bičíkem). Nový rodinný snímek utržil za víkend slušných 25 milionů, přičemž si film vedl lépe v neděli než v pátek. To naznačuje, že zájem postupně roste (dává to i smysl, v pátek vzaly kina útok nadržené maminky bez dětí) a příští víkend by se nemusel Králíček Petr moc propadnout.
Za obrovské zklamání platí režijní novinka Clinta Eastwooda Paříž 15:17, v níž se slavný filmař pustil do odvážného kroku - při rekonstrukci zmařeného teroristického útoku ve Francii využil v rámci hlavních rolí skutečné hrdiny incidentu. A bohužel se mu to nevyplatilo. Myšlenka to byla hezká, ale v praxi podle ohlasů vůbec nefunguje (že jde o neherce je prý až bolestivě po celou dobu vidět). Snímek má na Rottentomatoes pouhých 23%, což z Paříž 15:17 dělá nejhůře hodnocený Eastwoodův režijní počin vůbec. Start na třetím místě za 12.6 milionů dolarů tak lze vlastně ještě vnímat jako malou výhru.
Zmínit je pak třeba dvě neuvěřitelné trvalky - Jumanji: Vítejte v džungli a Největší showman. Nové Jumanji je momentálně na 365 milionech v Americe, což z filmu (v rámci US tržeb) dělá nejúspěšnější film, jaký kdy Dwayne Johnson natočil (pokořil i všechny díly Rychle a zběsile, v nichž oblíbený ranař hrál). Největší Showman má na domácích tržbách 146 milionů. Stačí, aby vydělal dalších pět (což zvládne) a stane se nejúspěšnějším původním muzikálem uvedeným v amerických kinech.
Jak si vedly ostatní filmy, to zjistíte v našem kompletním žebříčku US tržeb.