Mel Gibson je doma a podal si vraha z Orient Expresu
Těžko soudit, do jaké míry je kritika nejnovějšího zpracování Vraždy v Orient expresu podle slavného detektivního příběhu Agathy Christie dána skutečností, že existují již dvě opravdu skvělé adaptace (filmSidneyho Lumeta z roku 1974 a jedna z epizod seriálu Hercule Poirot). Nový snímek každopádně zůstal v rámci hodnocení v rovině lehkého nadprůměru a mnozí mu vyčítají přílišnou hru na efekt (přičemž masivní voskový knír hlavního hrdiny je kapitolou sám o sobě). Výsledná čísla ale rozhodně nejsou z nejhorších. Snímek sice otevřel až na třetím místě, učinil tak nicméně za 28 milionů dolarů, přičemž stál přiměřených 55. A celosvětově má již 85.
Megahit z toho nekouká, s takovou vidinou ale nejspíš nová Vražda v Orient Expresu ani nevznikala. Reálně má film našlápnuto k nějakým dvou set milionům ze všech trhů, což znamená, že se nejen zaplatí, ale něco málo i vydělá. Pro Branagha, který má film jako jakousi formu osobní exhibice (vyjma režie se ujal i hlavní role) půjde o úspěšný zářez do filmografie.
O něco lépe si vedlo pokračování Táta je doma 2, v němž původní souboj otce a otčíma vystřídali dědečkové v podání Mela Gibsona a Johna Lithgowa. Snímek otevřel na druhém místě za 30 milionů a jde o nejúspěšnější víkendovou novinku. Pro studio jde i přesto o zklamání, neboť první díl měl dva roky zpátky startovné o 8 milionů vyšší. Jednička tehdy vynesla jen v amerických kinech ohromných 150 milionů dolarů, což hůře hodnocenou dvojku téměř jistě nečeká. Vzhledem k tomu, že film své tvůrce přišel na pouhých 69 milionů, by ale i přes slabší zájem měla být návratnost jistá.
A vítěz posledního víkendu? Znovu Thor, který si jen z amerických kin připsal dalších 56 milionů dolarů a celosvětově jich má již 650. Po pouhých deseti dnech jde o nejúspěšnější díl série (rekord předtím držel Temný svět s 644 miliony). Na bájnou miliardu se asi Thor ani tentokrát nedotáhne, jeho popularita ale u diváků během let nezadržitelně stoupá. Tak třeba příště.