"Potřetí do stejné řeky nevstoupíš." Poučku lze aplikovat i na třetí celovečerák s komiksovým Thorem. Superhrdina poprvé bavil v roce 2011. V případě "dvojky" došlo k útlumu, na který aktuální Thor: Ragnarok nechává zapomenout. Seveřan s kladivem (Chris Hemsworh) se vrací v parádní formě, studio Marvel opět baví, propojuje světy hrdinů (není spoilerem, že se zde objeví Hulk) a nebere se tak moc vážně. Což je trend současnosti, který nicméně může dříve nebo později začít nudit.
Oficiální synopse k "Ragnaroku" zní následovně: Thor je uvězněn na opačném konci vesmíru bez svého mocného kladiva a je nucen pustit se do závodu s časem, aby se vrátil včas do Asgardu a zastavil Ragnarok - zkázu svého domova a konec asgardské civilizace - který se snaží rozpoutat mocný nový nepřítel, nemilosrdná Hela (Cate Blanchett). Předtím ale musí přežít smrtící gladiátorskou soutěž, v níž se ocitá tváří v tvář svému bývalému spojenci z řad Avengers - neuvěřitelnému Hulkovi (Mark Ruffalo).
Tuzemští recenzenti prozatím dávají 71 procent. Herec, scenárista a režisér Taika Waititi může být spokojen. V pondělí si můžete na Kinoboxu v komentovaných tržbách přečíst, jak moc se na Thor: Ragnarok chodilo do severoamerických a tuzemských kin.
Oficiální text distributora dodává: Během jediného dne putujeme spolu se sluncem od nejvyšších hor k těm nejvzdálenějším ostrovům, z hlubin exotické džungle až do labyrintů velkoměst. V každém koutě Země nacházíme fascinující obyvatele, k jejichž dobrodružstvím se díky revoluční technologii dostáváme blíže, než jsme si kdy dokázali představit.
Snímek Earth: Den na zázračné planetě si užijí všechny generace diváků. Magnetem pro ty nejmenší jsou zvířecí hrdinové a dabing, za nímž stojí Ivan Trojan. Kdo si chce snímek užít v originálním znění s titulky, dočká se Roberta Redforda. Kvůli jedinečnému zážitku se jednoznačně vyplatí zvednout od televize a vyrazit do kina.
Tahle série může směle závodit s Rychle a zběsile. Jigsaw (2017) je zpátky a dokonce je po něm pojmenován i osmý (!!!) díl, který oplývá vynalézavými/nebo nechutnými (záleží na úhlu pohledu) vraždícími náčiními pro nebohé hříšníky.
Popis děje je stručný a nepřekvapivý: Zohavená těla se začnou objevovat na různých místech ve městě. V průběhu vyšetřování všechny důkazy jednoznačně ukazujína jednoho muže: Johna Kramera (Tobin Bell). Jak to jen může být možné? Muž zvaný Jigsaw je totiž více než 10 let po smrti.
Fenomén Saw se do kin vrací po dlouhých sedmi letech. Přitáhne pravověrné? Když se totiž podíváme na komerční čísla předchozích filmů, tají se z těch cifer dech: při rozpočtu pouhých 67 milionů dolarů utržilo 7 filmů série celých 870 mega. Na to jsou i tvůrci Rychle a zběsile krátcí, ti při rozpočtu 924 milionů dolarů totiž utržili 2 miliardy 224 milionů. Lekce z efektivity je na straně Jigsawa.
Režisér celé řady televizních kriminálek Peter Bebjak natočil koprodukční thriller, který pojednává o mafiánských praktikách na pomezí slovensko-ukrajinských hranic. Z karlovarského filmového festivalu si Čára odnesla Cenu za nejlepší režii a na Slovensku již snímek vidělo přes 300 tisíc diváků.
Čára nyní míří do českých kin a v rámci děje sleduje příběh Adama Krajňáka (Tomáš Maštalír), který pašuje přes hranici cigarety. Je nenahraditelným důvěrníkem i nekompromisním vůdcem. Tedy pouze do té doby, než jedna pašerácká dodávka ztroskotá. Kromě Maštalíra si ve filmu zahrála například Emília Vášáryová, Zuzana Fialová nebo Andrej Hryc.
Recenzenti dávají Čáře prozatím velmi solidních 71 procent.
Do kin se můžete vydat i na debut tuzemského režiséra Josefa Tuky, který sleduje herečku Janu Plodkovou v roli matky trpící absencí blízkosti k vlastnímu dítěti. Specifické téma natáčel Tuka původně na vlastní pěst, v rámci crowdfundingové kampaně vybral potřebné prostředky na dokončovací práce a nyní míří Absence pozornosti do kin. Koho téma zajímá, může si přečíst rozhovor s režisérem Tukou na tomto odkazu.
Závěrem přichází na řadu jedno drama, které sleduje příslušníky Německa na území cizího státu, v tomto případě Bulharska. Koprodukční drama Western pojednává o Němci středního věku, který staví v Bulharsku vodní elektrárnu a setkává se s kulturními předsudky jak od svých německých spolupracovníků vůči Bulharům, tak obráceně.
Na Westernu se podíleli producenti jiného filmu, který se tématice Němců v zahraničí věnoval, ceněného Toniho Erdmanna (2016). Recenzenti prozatím Westernu dávají 70 procent.