38. týden-kinopremiéry: Z labyrintu se vydáme do gangsta pekla, Osvětimi a žhavé ložnice
Kam budou následovat Thomasovy (Dylan O´Brien) kroky po úspěšném zdolání labyrintu? Nehty si diváci po loňskémLabyrintu: Útěku (2014) mohou hryzat počínaje dneškem, u filmu Labyrint: Zkoušky ohněm (2015). Svoboda se směje bůhví kde. Organizace Z.L.S.N. připravila pro mladé, pohledné dívky a chlapce další drsnou zkoušku. Hrdinové se přesunou na spáleniště planety, do rozpadajících se měst, kde se kromě budov zřítilo i právo a řád. Jak se s tím asi Thomas popasuje?
Z recenze Františka Fuky: "Dvojka nemá s jedničkou skoro nic společného, a i když na ni přímo navazuje, nic z jedničky se v ní nevysvětlí, takže ani po skončení druhého filmu netušíme, proč ti krásní hoši byli na tom palouku a k čemu tam bylo to bludiště. Pokud jste náhodou četli knižní předlohu, tak vás pravděpodobně bude zajímat, že děj filmu je totálně jiný, než děj knihy. Film opět připomíná nějakou partii RPG hry, při které si prepubertální chlapci vymýšlejí ty nejabsurdnější "cool" zápletky, aby se pořád za každou cenu něco dělo, ale celkově to dává pramalý smysl, natož aby nás zajímaly jednotlivé postavy a jejich motivace."
Všechny recenze si přečtete zde. Hodnocení druhého dílu, knižním bestsellerem inspirované série, se zatím zastavilo na 59 procentech. Rotten Tomatoes dávají známku 54 procent.
U Straight Outta Compton je zajímavostí, že nejde o dokument, ale o celovečerní hraný film, kde Ice Cubea nehraje Ice Cube, Dr. Drea Dr. Dre a podobně. Jsme uprostřed 80. let 20. století v Los Angeles. Občanské nepokoje, násilí a policie. Tavící kotel západního pobřeží USA je plný kulturních a národnostních odlišností. A gangsta rappeři z N.W.A. se nebojí využít sílu slova a útočit na všechny a všechno, co jim přijde jako vysoce nespravedlivé. Odnášejí to ženy, policajti, politici. Vzniká hudební subžánr "gangsta hip-hop", album Straight Outta Compton a z N.W.A. jsou hvězdy.
Stejnojmenný snímek je dle dostupných recenzí působivou výpovědí o prostředí, kam s největší pravděpodobností nezavítáte. Herci jsou prvoligoví, kulisy autentické. Největším přešlapem českého distributora, který se bytostně americké téma odvážil přenést do českých kin, je fakt, že nejsou českými titulky opatřeny pasáže rapujících "niggaz" z Comptonu.
Recenze si přečtete zde, prozatím velmi solidních 78 procent. Kritici Rotten Tomatoes se pro film nachli ještě více, dávají mu 90 procent.
Otevřeností překypuje i snímek LOVE, novinka argentického experimentátora a provokatéra Gaspara Noého. Ten se zaměřil na mezinárodně všemi pády skloňované slovo LOVE (LÁSKA), o kterém přemýšlí ve všemožných souvislostech, tedy i těch sexuálních.
Z textu distributora: "LÁSKA stojí mimo dobro a zlo. LÁSKA je genetická potřeba. LÁSKA je změněný stav vědomí. LÁSKA je tvrdá droga. LÁSKA je duševní choroba. LÁSKA je mocenská hra. LÁSKA přesahuje lidské já. LÁSKA je oslepující světlo. LÁSKA je sperma, tekutiny a slzy. LÁSKA je vzrušující příběh o chlapci, dívce a DALŠÍ DÍVCE." Zůstane u otevřených sexuálních scén, nebo Noé natočil film s přesahem, kde nemají pornograficky laděné výjevy za úkol prvoplánově šokovat? Dozvíte se v kinech.
Na závěr představí režisér Matej Mináč svou maminku Zuzanu v dokumentárním filmu Očima fotografky. Uznávaná slovenská fotografka prošla koncentračním táborem, zažila v něm velkou lásku a podává o tom důvěrnou zprávu v dokumentu s hranými pasážemi. Právě tato část zaujme daleko víc než různá setkání se slavnými herci a režiséry, k nimž se Mináčová dostala. Recenze si přečtěte zde.