CZ tržby: Jurský svět vládne, Mimoni se probouzejí k životu

CZ tržby: Jurský svět vládne, Mimoni se probouzejí k životu
Jurský svět | Universal Pictures
Jurský svět (2015)
Jurský svět (2015) | Universal Pictures
Trocha nostalgie, nový dinosauří predátor a velmi solidní oživení kultu Jurského parku (1993). Jurský svět vládne i druhý víkend od nasazení do českých kin. Tentokrát drží prvenství za návštěvnost 70.856 diváků a tržby přes 11 milionů korun. Film, který po celém světě brzy trhne miliardu, překvapil. V českých kinech na něj za necelé dva týdny od nasazení přišlo přes 180 tisíc diváků. Ti v pokladnách nechali téměř 28 milionů korun. Snímek navíc oproti premiérovému víkendu ztratil na tržbách jen 3 procenta. Z původních 137 kin byl ale promítán v "pouhých" 87, takže zájem o dinosaury ve výsledku rostl. Mohly za to pochvalné recenze, marketingový obsah, který se šířil přes sociální sítě? Jednoznačně. Uvidíme, jak to bude příští víkend.
Mimoni
Mimoni
Předpremiérová představení filmů slouží jako navnazení diváků před uvedením klasické premiéry. Člověk jde do kina s pocitem, že je mezi prvními, kdo snímek vidí. Funguje to tak poslední roky, ale s takovou odezvou, jaká se dostala o tomto předpremiérovém víkendu animovaným Mimoňům, jsme se ještě nesetkali. 69 kin si zlobivé žluťásky objednalo týden před oficiálním uvedením. A byl to chytrý krok. Na Mimoně vyrazilo 25.211 diváků (převážně rodičů s dětmi), kteří za vstupenky zaplatili 3.5 milionu korun. Obvykle předpremiérově uváděné snímky o tržní hodnotě filmu mnoho neprozradily, ale tentokrát je to téměř jisté - z Mimoňů bude hit. Do kin oficiálně vstupují tento čtvrtek, tedy den před vysvědčením. A to si pište, že řada dětí na prázdniny bez zhlédnutí žlutých "potvůrek" prostě neodjede. Vsadíte se?
Simona Stašová, Ondřej Vetchý
Ondřej Vetchý a Simona Stašová v komedii Život je život. | Kredit: Josef Krivošík
Přestože zájem o českou komedii Život je život oproti předchozímu žebříčku o 22 procent vzrostl, snímek si o jedno patro pohoršil. O pátém víkendu od nasazení na film vyrazilo 11.462 diváků, kteří v pokladnách nechali 1.55 milionu korun. Suma sumárum novinku Milana Cieslara zhlédlo přes 192 tisíc diváků. Což je víc než návštěvnost Jurského světa...
Martha Issová
Martha Issová - Sedmero krkavců | Bioscop
Čtvrtým nejnavštěvovanějším filmem uplynuvšího víkendu se stal premiérový horor Odebrat z přátel (2014). Všudypřítomnost Facebooku, zajímavá forma (celý film se odehrává na ploše jednoho počítače) a temný žánr snímku obstaral 9.782 diváků. Ti za zhlédnutí zaplatili 1.24 milionu korun. Tedy jen o trochu více než kolik jich ocenilo pohádku Alice Nellis Sedmero krkavců (2015). Na tu vyrazilo o třetím víkendu 9.847 diváků, za vstupenky zaplatili 1.13 milionu korun. Od nasazení do kin snímek vidělo 32.255 lidí. Tržby dosáhly 3.8 milionů korun. Podobný výsledek nikomu z tvůrců ani producentů nepřeju. Poctivá pohádka by si totiž finanční úspěch určitě zasloužila.
Andílek na nervy
Šestá příčka žebříčku patří dalšímu českému filmu, Andílkovi na nervy (2015). A je krásně vidět, že spíš než kvalita recenzí funguje na diváky... Vlastně ani nevím, co. Infantilní plakát? Růžová barva? Adam Mišík? Příběh o holce, která to nemá vůbec jednoduché? Asi to poslední. Na Andílka na nervy se o premiérovém víkendu vypravilo 7.865 diváků, za vstupenky zaplatili 1 milion korun.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.