Radost, trochu pýcha, trochu obava, aby jsme přeci jenom něco vyhráli, protože konkurence je veliká. Ale především ta radost pro všechny, kteří na filmu pracovali a byli úžasní a ty nominace a případně sošku si zaslouží. A taky jsem neskromně ráda, že mám nominované oba filmy, Fair Play, i dokument Život podle Václava Havla, to je přeci jenom fajn a taková tuším že kuriozita...
Petr Horký Režisér, scenárista, producent a cestovatel. Nominován za dokumentární film Století Miroslava Zikmunda, který napsal, režíroval a financoval.
Vyšlo to shodou okolností tak pěkně, že jsem byl zrovna u pana Zikmunda, kde jsme dělali na knížce, když nám začali volat přátelé, že jsme byli vyhlášení v nominaci. Tak jsme si na to hned společně připili hltem slivovice. Pro všechny, co jsme na filmu dělali, to je pocta, vážím si toho a vnímám, vím, že to není jenom "můj" film, ale že to je naše společná práce. Je móda říkat, že ocenění nemají význam, a že to je k ničemu - já si to nemyslím. Pro mě už ta nominace znamená, že se ten film líbí i filmovým odborníkům - a to už si snad nemůžu přát víc. Sbírám odvahu jít na vyhlašovací večer a půjdu zatleskat tomu, kdo si nakonec odnese Lva. Vedle těch zvučných jmen mi ani nepřipadá možné, že bychom to nakonec dostali my. A nakonec je to vlastně i pozdrav na píseckou Filmovou akademii Miroslava Ondříčka, kde jsem studoval, že jim děkuju, že mě tam asi snad něco naučili...
Jiří Mádl Režisér, scenárista a herec. Nominován za scénář a režii celovečerního debutu Pojedeme k moři.
Nominace na Ceny kritiky mi udělaly ohromnou radost, nominace na Lva přijímám stejně jako hodně kolegů za poslední leta s rozpaky. Je známo, že hlasují v drtivé většině akademici, kteří neviděli všechny filmy v kině a dokonce povětšinou i ti, kteří neviděli všechny filmy vůbec. Akademie ty filmy nově streamuje. Nemůžou přece ale hodnotit zvuk na počítači, kde to zní jako ze sudu, herecké výkony, hudbu, kameru, masky… Pořád ještě to mají být filmové ceny, pokud se nepletu. Měli by tedy všechny kousky vidět v kině nebo nehlasovat. Zcela slepě kopírujeme americký model, kde vznikne několik tisíc filmů, z nichž několik set může reálně aspirovat na některou kategorii. Ale v zemi, kde vzniká v průměru 25-30 filmů ročně (byť letos mnohem víc) by měl fungovat festivalový model. Z těch několika set akademiků by se každy rok mohla vybrat 15 členná porota zastoupená všemi profesemi, která by všechny filmy odkoukala společně v kině. Každoroční obměnou poroty by ceny získaly na atraktivitě a znovu by nabyly na důvěryhodnosti. Děkuju moc za hlasy pro Pojedeme k moři, je ohromně cenné vklínit se mezi zaběhlé evergreeny, opravdu nerad bych zněl nevděčně. Ale vzhledem ke zmíněnému nemůžu mít ze Lvů radost jako mám z nominací na Ceny kritiky a Finále Plzeň, které nejsou jen každoroční tipovačkou v kruhu přátel a kde nominace nelétají vzduchem.
Jsem samozřejmě potěšen deseti nominacemi. Jsem obzvláště rád za nominace pro Klaudii Dudovou a Mariu Ferencovou-Zajacovou, které jsem objevil. Klaudia se mnou natočila vzápětí další film, Maria na příležitost čeká.
Kateřina Černá, Pavel Strnad Producenti ve společnosti Negativ. Nominováni na nejlepší film za Fair Play.
Z 15 nominací pro film Fair Play máme velkou radost. Realizace tohoto filmu trvala několik let, a provázelo jí, díky tématu, mnoho překážek. Na scénáři jsme s Andreou Sedláčkovou pracovali přes dva roky, celý jeden rok se na etapy natáčeno ve třech zemích, herečky museli celý rok před natáčením docházet na náročné atletické tréninky, atd...takže pro všechny tvůrce, kteří na filmu pracovali je to velká odměna. Blahopřejeme všem nominovaným a děkujeme Akademii.
Já sama jsem Lvice, proto mám Lvy ráda, zvláště pak ty české. Těší mě, že se mezi nominovanými filmy sešly tři o lidech, kteří se postavili komunistickému bezpráví.
Ondřej Nosálek Herec a tanečník. Nominován v kategorii Nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli za film MY 2.
Bezprostřední pocity jsou asi takové, že mě to velmi překvapilo a potěšilo. Je to můj druhý film, takže mám obrovskou radost a těším se na předávání.