Probíraly se i další věci. Španělská akademie se například rozhodla, že nebude přijímat oceněné tvůrce mladší šestnácti let z důvodu způsobilosti při následovném hlasování o nejlepších filmech. Několika hodinová rozprava představitelů evropských akademií byla opět cennou zkušeností pro jednotlivé státy.
Nabídka VoD se ale zdá býti stále problematickou, neboť pirátství a nelegální stahování filmů, které jsou právě v kinech, je pro producenty stále nebezpečné, nehledě na to, že někteří tvůrci upřednostňují posuzování filmů výhradně z kinoplátna, nejen kvůli obrazu, ale i kvůli zvuku. Václav Marhoul, který natočil např. Tobruk, si nedokázal představit, že filmy na internetu mohou nahradit stejný zážitek, jaký vám poskytne kino a nutno dodat, že mu dáváme jednoznačně za pravdu. Na druhou stranu všechny evropské filmy jsou dnes posuzovány z DVD, neboť není možné všem zabezpečit kinoprojekce po celé Evropě. Tato problematika se týká i velkých národních akademií, jako je francouzská, německá, či italská. VoD se ale stále zlepšuje v zabezpečení, obrazových znaků a zjišťování IP adres. Piráty lze dnes již jednodušeji vypátrat a identifikovat ( skryté, měnící se, znaky v obraze identifikující místo stažení a to v kombinaci s IP adresou). Ostatně ve Francii za nelegální stahování vás odpojí od internetu. Problematika kradených filmů je celosvětový problém, který už začíná být postihován jak finančně, tak vazebně. Jak je vidět, vězení se ale stále bojí jen malá část poskytovatelů i stahovatelů nelegálních obsahů. Producentům, kteří volají po prevenci, restrikci i postihu pirátů se nelze divit. Investují do filmů desítky i stovky miliónů korun a dílo jim pak následně „někdo“ ukradne. V současné době má policie několik podnětů v ČR k stíhání "našich" pirátů. Všem hrozí prakticky vězení. V hledáčku je několik českých poskytovatelů tak zvaně kradených filmů. Mohli bychom jmenovat, ale tím bychom udělali jen další reklamu nelegálním stránkám. Ostatně většinu z nich dlouhodobě sleduje Policie ČR.
Tento měsíc například Ústavní soud potvrdil brněnskému poskytovateli kradených, zkopírovaných, filmů, čtyři měsíce podmíněného vězení. Ten musí navíc zaplatit přes 350 tisíc korun škody, kterou způsobil producentům a distributorům. To vše jen za půl roku jeho nelegální půjčovny, kde měl "pouhých" 315 filmů.
Nás by potěšila realizace jiného bodu jednání. Představit na příštím MFF v Karlových Varech, či na Českém lvu přehlídku nejlepších evropských filmů, oceněných jednotlivými akademiemi. A kde ? Podle evropských akademiků jedině v kině!
Film Academy Network of Europe na fotce :
První řada zleva doprava :
Česká filmová a televizní akademie - Petr Vachler a Václav Marhoul
Česká filmová a televizní akademie - Petr Vachler a Václav Marhoul
Druhá řada zleva doprava:
Evropská filmová akademie - Nikola Joetze
Italská filmová akademie - Premi David di Donatello - Manuela Pineskj
Evropská filmová akademie - Marion Döring
Irská filmová a televizní akademie, Aine Moriarty
Akademie Rakouských filmů - Marlene Ropac & Barbara Lindner
Izraelská filmová akademie - Ilana Sharon
Akademie André Delvaux ( Belgie) - Dan Cukier
Evropská filmová akademie - Nikola Joetze
Italská filmová akademie - Premi David di Donatello - Manuela Pineskj
Evropská filmová akademie - Marion Döring
Irská filmová a televizní akademie, Aine Moriarty
Akademie Rakouských filmů - Marlene Ropac & Barbara Lindner
Izraelská filmová akademie - Ilana Sharon
Akademie André Delvaux ( Belgie) - Dan Cukier
Třetí řada zleva doprava :
Česká filmová a televizní akademie - Ivo Mathé
Ruská národní akademie filmových umění a věd - Marina Toropygina
Slovenská filmová a televizní akademie - Zuzana Mistríková
Španělská akademie filmových umění a věd - José Garasino
Německá filmová akademie - Jule Bartram
Česká filmová a televizní akademie - Ivo Mathé
Ruská národní akademie filmových umění a věd - Marina Toropygina
Slovenská filmová a televizní akademie - Zuzana Mistríková
Španělská akademie filmových umění a věd - José Garasino
Německá filmová akademie - Jule Bartram