Novinka Jana Prušinovského, který na Serial Killeru před čtyřmi roky uvedl nyní kultovní Most! (2018), se odehrává v Brně, v regionálním studiu České televize vysílajícím ranní show. Režisér a moderátoři jsou vyhořelí lidé s krizí středního věku. Kromě herců se v seriálu blýskne například režisér Robert Sedláček nebo písničkářka Nikola Mucha. Serial Killer uvede Dobré ráno, Brno! ve světové premiéře. Na televizní obrazovky seriál zamíří v následujícím roce.
Drsná islandská komedie a politické drama v jednom začíná v roce 1983, kdy bylo poprvé zavedeno opatření dodnes ovlivňující tamější trh s rybami. Po zavedení kvót si „rybí byznys“ rozporcovali v té době nejúspěšnější rybáři, jejichž živnosti postupně narostly až do velikosti dnešních korporací. Minisérie, která vyhrála několik cen včetně té hlavní na francouzském festivalu Series Mania, se severským smyslem pro humor popisuje příběh odehrávající se v začátcích této politiky. Hlavní postavy, z nichž dvě hrají samotní scenáristé, reprezentují ustavující se systém podnikání na ostrově, který s chutí popisují tak, jak ho z chladných detektivek zaručeně neznáte.
Do zapomenutého balkánského městečka přijíždějí Oleg a Nikola se zájmem o místní dvacet let nečinnou továrnu na turbíny s plánem znovu ji nastartovat za pomoci peněz tajemného zahraničního investora. Šest epizod je vyprávěných pokaždé jinou perspektivou, publikum tak sleduje pokus postavit úspěšný byznys a znovuoživit městečko, kde už se všichni dávno vzdali nadějí. Adaptace románu známého chorvatského autora Roberta Perišiće vyhrála jednu z hlavních cen na festivalu Series Mania ve Francii a nedávno kralovala také televizní soutěži sarajevského filmového festivalu. Tvůrcům se povedlo zachytit melancholii evropských postkomunistických zemí pár dekád po pádu železné opony a odvyprávět příběh, který připomíná minulost a věští budoucnost.
Nadčasová záležitost obstojí v konkurenci těch nejlepších seriálových sci-fi, jako je například Westworld. Skuteční lidé disponují kvalitním scénářem, hereckými výkony a uvěřitelností. Tvůrci rozvíjejí komplikovaný vztah lidí a robotů, v němž dominují sociální otázky (robotí vzpoura, proměna lidské společnosti ovlivněná koupí robota). Skuteční lidé se věnují tématu nahrazování lidské práce technologiemi, možnostem jejich využívání pro péči a všechno to, co lidem mnohdy chybí – lecjaké prázdno může zaplnit právě přítomnost umělé inteligence.
Hlavním hrdinou třídílné minisérie Davida Ondříčka natočené podle románového bestselleru Davida Jana Žáka Návrat Krále Šumavy je Josef Hasil, kterého potkáváme coby čtyřiadvacetilého kuchtíka Sboru národní bezpečnosti. Na Šumavě vyrostl, zná tu každý kámen a odmalička je zvyklý přebíhat hranici sem a tam. S tím, že přejít za kopečky je teď trestné, nesouhlasí. U esenbáků chce ale dostávat i důležitější rozkazy, než je škrábání brambor. Josefova cesta k tomu stát se legendou právě začíná.
David Ondříček přichází po minisérii Dukla 61 (2018) a Zátopkovi (2021) s další historickou látkou, tentokrát zaměřenou na převaděče operujícího na přelomu 40. a 50. let na Šumavě. Král Šumavy vznikl pro VOD platformu Voyo.
Tragikomedie inspirovaná skutečnými událostmi pojednává o manželech Darwinových, kteří se na přelomu tisíciletí pokusili o mimořádně absurdní pojistný podvod. John Darwin kvůli dluhům fingoval zmizení, o kterém věděla jen jeho žena. Seriál zachycuje důsledky šíleného nápadu a příběh vypráví z perspektivy Johnovy manželky.
Maria je bývalá modelka, která se rozhodla s povoláním skončit. Žije v pestré, ale ne zrovna bohaté madridské čtvrti, kde pomáhá postarší majitelce květinářství udržet obchod při životě. Je jí skoro třicet let, má problémový vztah k sexu, vlastnímu tělu a nejspíš taky k drogám. Jak se stalo, že pořád ještě hledá svoje místo ve světě? A proč jí okolní svět dává najevo, že ji vnímá hlavně jako atraktivní krasavici, jejíž existence podněcuje fantazii? Nekompromisní pohled na realitu generace mladých španělských žen žijících v čase nezaměstnanosti a přetrvávajících tradičních představ o tom, jak se mají ženy chovat a jak mají vypadat.
Martin Freeman v roli vyhořelého liverpoolského policajta zachraňuje nejzoufalejší místní existence a pomalu si uvědomuje, že mezi ně patří i on sám. Seriál napsaný bývalým policistou vypravuje o nočních jízdách částmi města, kam šťastnější obyvatelé nechodí ani ve dne. Hlavní postavy balancují na hraně mentálního zdraví v systému, který veškeré lidské zdroje vyždímá a vyplivne. Responder vtáhne díky skvělé režii, pozornost udrží díky silnému scénáři a pochopení pro všechny zúčastněné. Jeden ze seriálů roku?
Pokračování kultovní série Larse von Triera, jehož první sérii natočil již roku 1994 na zakázku pro dánskou televizi. Útrobami kodaňské nemocnice bloudí psychotronička Drusseová pokoušející se vypátrat dávné tajemství spojené se zločinem. Naváže novou řadou podobně jako David Lynch se svým kultovním Městečkem Twin Peaks na původní dílo i Lars von Trier? Dozvíte se na Serial Killeru v Brně.
Nový český webseriál Sáry Zeithammerové a Damiána Vondráška je po loňském vítězi Soutěže webseriálů TBH dalším titulem pro mladé publikum z nabídky Serial Killera. Před pěti lety měla Tereza maturitní ples a po něm divokou afterparty. Pamatuje si ji doteď. Když náhodou na ulici potká svého starého spolužáka Davida, vybaví se jí tehdejší události naplno a rozhodne se Davida se vzpomínkami na onen večer konfrontovat. Mladý medik nejenže vede úplně jiný život než aspirující spisovatelka Tereza, ale také si tehdejší večírek vybavuje úplně jinak. Jak životy obou změní rok, kdy se Tereza rozhodne vytáhnout staré vzpomínky na světlo?
Článek byl zpracován s využitím tiskových materiálů festivalu Serial Killer.
Kinolog: Drama Ucho zničilo svého scenáristu, ale Bohdalová a ostatní vyvázli bez úhony
Jde o jeden z nejslavnějších filmů z minulého režimu, co skončily v trezoru. Nyní jde do kin jeho restaurovaná verze. Recenze se noří hluboko do minulosti, nachází nečekané paralely a ukazuje, v čem je Ucho nadčasový snímek.