Rodačka z Tádžikistánu zachraňuje pověst českého filmu

Rodačka z Tádžikistánu zachraňuje pověst českého filmu
Dcera | MAUR film
Daria Kashcheeva
Daria Kashcheeva (uprostřed) slaví úspěch ze Sundance | Státní fond kinematografie
Žádné Nabarvené ptáče (2019) za desítky (vlastně skoro stovky) milionů korun. Filmem, který českou kinematografii loni a letos nejviditelněji reprezentuje ve světě, je krátkometrážní animovaná Dcera od Darie Kashcheevy. Ta snímek natočila v rámci absolvování pražské FAMU metodou loutkové stop-motion animace. Aby to však nebylo tak jednoduché a "fádní", rozhodla se autorka přidat ještě netradiční a dalo by se říci i převratné snímání formou ruční kamery. To natáčení pořádně ztěžovalo, ale výsledný efekt, působící na diváka (i na festivalové a jiné poroty) se dostavil. Kashcheeva ve snímku Dcera vypráví vztah dívky a otce, který je vším jiným jen ne laskavým a láskyplným. Podaří se přehlížejícímu otci pokřivený vztah napravit?
Dcera
Daria Kashcheeva
Režisérka Daria Kashcheeva | MAUR film