72%

Komentáře a recenze 6

Pasadenka
Pasadenka
628 bodů
8
Jako dobrý. Penízky jdou v tom vidět. Možná místo Morgana by se mi víc líbil David, dokaď ještě žije :D Ale vizuálně moc hezký a nakonec i poutavý dokument. Samozřejmě informačně se nejedná o žádnou napichovanou piňatu, která jen čeká, až ji někdo rozmlátí. Zvířecí příběhy jsou jednoduché a jasné. Vybraný průřez dějin planety také není ničím proti ničemu. Možná ke konci mi přišlo trapné mluvit o tom, jak savci ovládli zem, moře i vzduch. Jako kromě země sice mají své zastoupení, ale že by se jednalo o nějak zvlášť významné zastoupení si dovolím nesouhlasit. Také mi přišlo, že komentář se hodně krát opakoval, hlavně když na to člověk kouká v kuse (2 dnů). Navzdory výtkám mě to však pohltilo a bavilo. :)
BUtLA
368 bodů
4
Brutálně zjednodušené jen, abychom ukázali téměř dokonalé a na efekt vytvořené obrázky dávno mrtvých zviřátek, jak se perou. Morgan Freeman to doprovází úplně prvoplánově dementně laděnejma kecama, který představují "příběh života" furt jen jako "válku" a "boj", používá termíny jak z neoliberální učebnice ekonomie a vyhynulým zvířatům se přisuzují lidské vlastnosti, které jsou důvodem, proč získali evoluční výhodu. Jako taková (pre)historicky zoologická pohádka pro lidi netknutý základní školou asi dobrý.
mirakom
mirakom
282 bodů
8
Úvodní epizoda shrnuje více oblastí života na zemi a připravuje půdu pro další kapitoly. Vysvětluje základní pravidla vývoje života, ukazuje neustálé boje o přežití a nutnost přizpůsobit se. Když si vzpomenu na Putování s dinosaury s velkým množstvím kulis a modelů, tak tohle je naopak celé udělané za pomocí CGI efektů. Vizuální efekty ale v některých záběrech nevypadají moc dobře a jsou až nadměrně používané, např. i u scén, kde by místo nich šli použít reálné záběry. Plus to časové skákání mi na dokument také přišlo zbytečně chaotické. || 7/10

Druhá kapitola je mnohem lepší než ta předchozí, děj se odehrává jenom pod vodou, čas už jde postupně, bez skákání tam a zpět. Jsou zde krásné záběry bez nadměrného používání CGI efektů a epizoda je plná zajímavých informací. || 9/10

Třetí kapitola je zaměřena na vývoj na souši až po období dinosaurů. Krásné záběry, stejně jako v předchozí kapitole, tentokrát na hmyz a obojživelníky. Některé části vývoje ale byli přeskočeny a bylo by lepší je vysvětlit podroběji. Zaráží mě informace u poslední zmíněné (třetí) katastrofy, kdy v atmosféře bylo díky sopkám jen 6x větší množství oxidu uhličitého oproti současnosti, což není tak velký rozdíl. || 9/10

ČSFD: mirakom
-gt-
270 bodů
2
Takový zavádějící pseudo-dokument, možná až škodlivý.
MíRa2194
75 bodů
6
Příspěvek obsahuje spoiler!
Michaelson
6 bodů
9
Velmi dobře zpracovaný dokument o historii naší země, která sahá stovky milionů let do minulosti. Morgan Freeman má neuvěřitelně charismatický hlas. CGI záběry jsou na dobré úrovni, ale už jsem viděl lepší. Ale například hrnoucí se láva byl úžasný pohled. Hudební podkres je velmi povedený. Rozhodně jsem se nenudil.