Nimona

77%

Komentáře a recenze 27

30 291 bodů
7
Osobitý animák, zejména stran animace. Na první pohled působí jednoduše a zastarale, ale je to krásná práce se světlem a stínem.. odlesky. Příběh je z počátku zajímavý a bavilo mě to hodně, ale přeci jen sklouzne do klasiky a přibývá klišé. Podivné náznaky gay romance mezi rytíři mi přijdou v pohádce naprosto zbytečné a uměle našroubované, aby potěšily LGBT komunitu.. nechápu.
p.a.douch
p.a.douch
8 400 bodů
2
Tak u mě to nezabralo (ani film, ani komiks). Animace mně připadala celkem podivná (i komiks se mi graficky dost nelíbil). Takže dám dvě hvězdy, ale vlastně nevím za co (za snahu?). Vyčítat tomuto animáku LGBT+ tématiku je blbost, protože film vychází z komiksové předlohy. Autor sám nemá gender celkem vyjasněn, takže se není čemu divit. No dětem bych tento film vysvětlovat nechtěl, klasický Netflix. Celkem se divím, že práva zakoupil 20th Century Fox Animation.
VládceVesmíru
VládceVesmíru
5 432 bodů
5
Tuctový film s několika povedenými vtípky. Nejpřeceňovanější film roku 2023.
Evah
Evah
2 210 bodů
10
Dobrá inovativní pohádka, líbí se mi taková nezávislá ale zároveň emocionální hrdinka, rytíř byl spíš slabší postavou, ale dohromady to tak nějak sedělo. Každopádně se jednalo o dobrý zážitek a animace se dost vydařila.
JaraSlama
JaraSlama
2 089 bodů
5
Nimona je netflixovské dílo s krásnou hravou animací, jenž dodává spoustu kreativity do animovaného mainstreamu. Ono když je hlavní hrdina obviněn z vraždy a hledá nevinu s malou holkou, jenž je příšera, kterou měl celou dobu zabít je nápad, který zní sice pošetile, ale vcelku kreativně. Bohužel nápad už tak dobře proveden nebyl a tak dostáváme průměrný až podprůměrný děj s krásnou animací a nevyužitým potenciálem.
ondy9
ondy9
1 486 bodů
8
Překrásný příběh o odlišnosti a jejím odsuzování. Skvěle prezentuje svou myšlenku, je vtipný, dojemný. Prostě úžasný myšlenkový film s neúplným dějem, který si však užijete, nejlépe, když na něj půjdete kvůli jeho hl. myšlence a nebudete očekávat větší promyšlenost 🎧 80%
Dory28
Dory28
731 bodů
9
Film NIMONA je takoví zvláštní, ale tím jak je jiný, se stal originální. Bohužel neznám komiksovou předlohu, takže nevím jestli je příběh dobře zadaptovaný, ale mě se příběh moc líbil. Mírně odlišná animace u mě měla úspěch. Řekla bych, že tenhle animák není jen pro děti, ale i pro starší možná i k vůli tomu že má takové hlubší téma, které je trochu na pochopení.
Pasadenka
Pasadenka
627 bodů
7
Hned v úvodu pohádky začne rezonovat omšelé téma homosexuality a genderismu v pohádce. Je to pořád to samé a dokud ve společnosti nenastane konsenzus, tak se toto téma bude probírat pořád. Ale příběh jej bera s lehkostí a de facto jej nezajímá. Hlavní linka a poselství se týká transformace a přijetí ve společnosti. A ano, teď se opět můžeme vrátit na začátek a agitovat. Ale… toto je obecné téma, které je hlavně pro děti stěžejní, neboť transformace v podobě puberty a následné dospělosti je teprve čeká – nebo se v ní nacházejí, to je asi jedno.

Ve filmu si zábavnou a hravou formu pohráváme s mytickým zvířátkem a utrhneme se na zažité pravdy s tím, že možná vše, co nám říkali je lež a když se k nám bude alespoň jeden člověk chovat slušně, tak to můžeme oplatit dál. Takže příběhově se jedná o jednoduchou premisu v kouzelném světe, který má inovativní estetiku. A i když je zde propagace Ameriky 21 století do očí bijící, tak co? Ono většina filmů je dobová, stejně, jak tato pohádka.
sammikk_
sammikk_
348 bodů
8
Předlohu neznám vůbec, a dokud film nevyšel neznal jsem nic. Ale musím říct že tohle bylo něco, ta animace je krásna nebo celkově tvůrčí styl je krásný. Jasně není to žádná revoluce, jasně je to předvídatelný, jasně je to hloupý. Ale... je mi to absolutně fuk, zabírá se to několika dost osobníma tématama. Humor mi docela sedl, postavy též, převážně jen Nimona a Ambrosius. Zbytek postav je MEH, ve svém žánru je to za mě pecka a jsem rád že se něco takového natočilo.
MarekTulen
MarekTulen
307 bodů
4
Film má parádní animaci a skvělé nápady, tohle rozhodně mělo potenciál, ale bohužel je to zklamání. Klasický, nepřekvapující příběh s podprůměrným soundtrackem, postavami nebo vtipnými momenty. Jednoduše skáče to od jedné věci ke druhé a člověka to po nějakých pár minutách začne dost nudit a to i když se ve filmu něco děje.