Il Boemo

63%

Komentáře a recenze 21

30 588 bodů
6
Českými lvy ověnčený snímek mě celkem zklamal. Může to být tím, že nejsem příznivcem opery a té se mi dostalo ve snímku až dost.. nahrávky jsou kvalitní, kostýmy honosné, stejně tak honosné jsou Italské interiéry, tím to však pro mě končí. Průměrný výkon Vojty Dyka, celkově zpracování života Josefa Myslivečka mi přijde v pozadí až za hudbou. Z tohoto nablýskaného snímku dvakrát nadšený nejsem.
4
Pořád se nemůžu rozhodnout jestli tady hodně materiálu přebývá nebo naopak chybí. Každopádně to bylo ale dost nezáživné, byť se kulisy a kostýmy (jak z Amadea) činí. 4.5/10
8
Il Boemo je film, který patří na velká plátna a nevidět ho v kině by byla škoda. Právě na velkém plátně se definitivně uzavřou pochybnosti o tom, zda Il Boemo nevypadá jako předražený televizní film a utvrdí se, že vznikl film, který si zastoupení České republiky na Oscarech dokáže obhájit. Konkurence je již letos sice silná, nikdo se ovšem nemusí obávat, že by v rámci výběru zástupce udělali soudruzi z ČR někde chybu.... více zde
avenis
avenis
9 167 bodů
7
Opět ta moje rozpolcenost. Film považuji za zdařilý, ale pocit mám nepříjemně svědivý. Rozhodně po vizuelní i hudební stránce dostáváme maximum. Kostýmy Terezy Kučerové a Andrey Cavalletto jsou velmi autentické. A hudební pasáže sice jsou poněkud zdlouhavé, ale o to tu jde. Ukázat Myslivečkovu genialitu, která možná svým způsobem skutečně ovlivnila malého Mozarta. Ale to nepříjemno plynoucí ze zavšivených paruk, hovna v nočníku a syfilitické tváře, to mne od vyššího hodnocení odrazuje. Já vím, že to filmu dodává větší autenticity, ale... Mihnuvší se Roden, čekala jsem, že se mihne vícekrát. Stejně jako Lenka Vlasáková. A Zdenka Godlu jsem v tom tureckém outfitu skoro nepoznala. :)
9 035 bodů
7.5
Petr Václav se navzdory povrchově tradiční kinematografii nebojí experimentovat. Přináší příběh dnes již zcela zapomenutého skladatele v době, kdy o něj moderní publikum nebude mít zájem, prezentuje v něm operní hudbu, jež je určená spíš pro fajnšmekry, začne film koncem, celý snímek točil 90% v italštině a do hlavní role obsadí česky zvučné, ale v cizině neznámé jméno Vojty Dyka. Ten film neměl šanci finančně uspět (ačkoli pro tento účel zřejmě nevznikal), přestože je neskutečně poctivý. Filmařsky a výpravou překračuje český rybník do evropských sfér a je na něm vidět čas a píle, kterou Petr Václav za ta léta piloval nikoli k dokonalosti, ale ke své vysněné představě. Il Boemo se svou stopáží nenudí, ale krásně plyne, avšak svou chladnou odtažitostí a záměrnou neochotou jít k bohémskému skladateli blíž si své diváky cíleně ztrácí.
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 039 bodů
9
Velice dobrý film, krásná hudba, nádherné kostýmy, výborný výkon Vojty Dyka. I ta jeho maska byla úžasná. Toto se skutečně povedlo. Všechna ocenění si rozhodně zaslouží. Velmi se mi líbila ta scéna s malým Mozartem. Vůbec si myslím, že Formanův "Amadeo" je hodně přeceňován. Tady takové "seky" nebyly, film působil skutečně hodnověrně.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 853 bodů
7
Hudba a kostýmy převyšují dějovou složku. Vášně nejvíce promlouvají skrze árie. Až zbytečně moc postav a rádoby orgií. Mysliveček se usilovně modlí o příležitost prosadit se jako hudebník, ale pak zase působí, jako by se mu všechno přihodilo. Nějak přijde a tam se něco stane. Potká nějako ženu a pak se s ní octne v posteli, aniž by do toho vložil něco sám za sebe. Chybělo mně víc niternosti, propracovanější psychologie a větší autentičnost. Na talentovaného umělce působí poněkud neživotně. Není žádná sjednocující linka, žádná hlavní zpráva.
tedoun
tedoun
923 bodů
9.5
Tento film je podle mě lepší než Amadeus, neboť Amadeus nebyl životopisný film i když dostal Oscary njn Americky vkus nikdy rozumět nebudeme. Za to Mysliveček byl talentovaný klasický pop art, který ovlivnil právě Mozarta což je velice zajímavé. Dávám 5 hvězdiček
ZaS
ZaS
653 bodů
4
Série obrazů ze života slavného skladatele. Filmu chybí souvislejší dějová linka. Jednání postav je chaotické zato akcentuje dekadenci doby a Myslivečkovo zohyzdění v závěru života, které je ale podáno poněkud tendenčně. Suma sumárum film postavený na kostýmech a šokujících scénách. Za hlavní plus považuji hudbu v podání Collegia 1704. Pro mne spíše zklamání.
cirkusačka
cirkusačka
388 bodů
8.5
Krásný film který muže jak pobavit tak edukovat diváka o osobě a životě skladatele Myslivečka. Jediné co mi vadilo je, že se dával zbytečně velký prostor operním ukázkám což mně jako milovnici opery nevadilo ale pro běžného diváka to nebude to pravé, stopáž filmu pak je díky těmto vystoupením zbytečně dlouhá