75%

Komentáře a recenze 9

Psisko59
Psisko59
32 829 bodů
9
Padesát let starý western patřící ke klasice svého žánru (stejně jako režisér Howard Hawks, který natočil pár westernů o řekách: Red River, Rio Bravo apod.). Uvěřitelný příběh i charaktery tří hlavních hrdinů (James Caan jako mladý pistolník Mississippi, Robert Mitchum jako skvělý věčně ožralý šerif, který už rezignoval, a stárnoucí hrdina John Wayne) bojující za to, aby se místní padouch dostal před spravedlivý soud. Taky jeden z mála westernů, ve kterém se poctivě dobíjí, nejen bezhlavě pálí.
30 291 bodů
8
El Dorado je pro mě jeden z nejlepších klasických westernů ze širší špičky. Klasika, stará škola.. John Wayne, Robert Mitchum, ale bavila mě celá pětičlenná parta klaďasů. Záporaci moc prostoru nedostali, ale stejně mě to hodně bavilo. Přímočarý přehledný scénář, dostatek přestřelek, napětí.. Moc pěkné.
22 301 bodů
8
Nejklasičtější možný western od nejklasičtějšího možného režiséra s nejklasičtějším možným hercem v čele... prostě klasa. Vadí mi, jako u Hawkse ne poprvé, že se bojí svým hrdinům ublížit a vůbec celé jeho pojetí westernu je taková rozjuchaná pohádka - Na druhou stranu jsem od Hawkse nic lepšího než westerny neviděl...
6
Westerny mám rád, ale tahle komedie z divokého západu mi zas tak moc nesedla. Je to až moc pohodové, postavy nesympatické a záporáci do jednoho jaloví. Ještě že to zachraňují ty hlášky.
15 166 bodů
6
Krásný příklad toho, proč nemám rád klasické americké westerny. Slabý scénář, pomalé a nezáživné zpracování, nulová gradace příběhu a charaktery všech postav natolik totožné, jako by byly všechny z jediné rodiny. Velkým pozitivem je pouze dobře vložený a příjemný humor a sympatičtí herci v čele s tahounem Waynem, ožralou Mitchumem a mladým Jamesem Caanem, kteří se velmi dobře doplňovali..
avenis
avenis
8 660 bodů
6
Trochu netradiční western, ale zajímavý. Jako by se režisér Howard Hawks pomalu loučil se svou dlouholetou a plodnou režisérskou kariérou a vychutnal si tento zvláštní, vztahově neobvyklý příběh z "Divokého západu." John Wayne ovšem klasicky stejný, jako v jiných filmech, Robert Mitchum mnohem zábavnější, James Caan mladistvě pohledný. A nepostradatelná sošná ozdoba v podobě pečlivě vybraných hereček. (6.1.2022)
p.a.douch
p.a.douch
8 400 bodů
8.5
Dva klasici John Wayne a Robert Mitchum, kterým zdařile sekunduje Artur Hunnicutt a začínající James Caan. K tomu dvě krasavice Charlene Holtová a Michele Careyová. Obsazení velmi důstojné. Režijní práci Howarda Hawkse tento film velmi důstojně završuje (spolu s další spoluprací dua Hawks + Wayne - "Rio Lobo").
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
8
Nadčasový sitcomový western se sadou ukrutných hlášek a jednou ubercool bouchačkou. A jeden z mála westernů, kde omladina jasně vede nad topornou "zkušenou" stařešinou.
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 021 bodů
9
Mám ráda westerny, v nichž hraje John Wayne. Nějak mi do těch westernů pasuje! A líbí se mi velice hudba! Je to taková westernová podívaná v té nejčistší podobě. A že se to podobá westernu "Rio Bravo" z roku 1959? Nepodobají se prakticky všechny westerny jeden druhému?! Kdo má rád westerny a neviděl "El Dorado", tak by to měl napravit. Tento western rozhodně patří do zlatého fondu tohoto žánru.