Marnie

70%

Komentáře a recenze 5

30 383 bodů
8
Já prostě Hitchcockovi filmy miluju, dokáže z minima vytěžit maximum. Thriller o duševně nemocné dávce a jejím spasiteli má opět tajemnou atmosféru a je to velice intenzivní i když scénář není až tak bombastický. K tomu všemu můj oblíbenec Sean Connery, krásná stará Amerika, skvělá kamera se smyslem pro detail.. film se mi moc líbí.
4
Pozor na holky, které se bojí bouřky. Hodně naivní (tohle je ale u Hitche krom pár snímků celkem jistota) a nepřesvědčivé drama, které nedokázal spasit ani samotný mistr Connery. 4/10
avenis
avenis
8 950 bodů
7
Notorická zlodějka (Tippi Hedren) nesnese dotek muže a je alergická na červenou barvu. Její nový šéf (Sean Connery) je jí naprosto okouzlen a přestože ví o její krádeži, požádá ji o ruku. Pro zásadní neshodu kvůli jedné násilné scéně vyměnil AH původního scénáristu Evana Huntera, který rok předtím skvěle napsal scénář k filmu Ptáci. Tippi Hedren měla problém zahrát frigidní ženu vedle velmi přitažlivého Seana Conneryho. AH odpor k natáčení v exteriéru jej přivedla na myšlenku, aby točili jízdu Tippi na koni tak, že kůň poběží na běžícím páse ve studiu. Hlavní roli měla původně hrát Grace Kelly, ale v té době jí to již neumožňovalo její postavení monacké princezny. Ve filmu je několik jemných narážek ve spojitosti s E.A.Poe. Díky tomu, že AH vždy velmi miloval jeho příběhy, věnoval se celý svůj život filmům s hororovou tématikou. AH bylo 65 let. (2014)
SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
8
Sean Connery krotí nezkrotnou Tippi Hedren, vše pod dohledem Alfreda Hitchcocka. Romantika od mistr napětí, koukatelné a moc pěkné. - 80%.
Volpe
Volpe
1 745 bodů
6
Psychologicky možná nejambicióznější Hitchcockův snímek, hned po VERTIGU. O to více zamrzí, že při porovnání úplně neobstojí, a tím nemyslím lehce nevydařené skloubení kriminální a psychologické zápletky, jako spíše genderové pojetí. Premisa - kterak frigidní ženu dokáže vyléčit pouze muž hrající si na Freuda - působí minimálně z dnešního pohledu, prostě jako pěst na oko. Dá se namítnout, že VERTIGO je také tématem kontroverzní snímek (bezpochyby), avšak tam postavy byly alespoň ve svých zvrácenostech upřímné. Zde je myslím zásadním problémem obsazení (jindy skvělého) Seana Conneryho, který opravdu nedokáže svým machistickým vzezřením zahrát emocionálně složitou postavu, a interakce jeho Marka s Marnie má blíže ke genderovým válkám než k fetišistické lásce. Je to škoda, protože příběh potenciál má a vizuální stránka filmu dokonce dokáže v nejedné scéně jít proti společenským stereotypům.