Když se na sklonku minulého roku začaly upírat k Ukrajině zraky celého světa, zkušený režisér Sergej Loznica pozastavil rozpracované projekty a v předtuše budoucích událostí se urychleně vydal do Kyjeva. Podařilo se mu zachytit jak první protestní týdny, kdy se vzduch naplnil vzájemnou solidaritou a harmonií, tak mrazivost pozdějších krvavých bojů v ulicích. Bez nabízející se akčnosti či heroičnosti mapuje průběh povstání v dlouhých, téměř výhradně statických záběrech. Sám říká: „Majdan je prvním filmem v mé poměrně dlouhé kariéře dokumentaristy, kdy jsem musel následovat skutečné události, jak se přede mnou vyvíjely." Intenzita ryzí dokumentární zprávy, která se promítala na MFF v Cannes, spočívá v chirurgické přesnosti, s níž Loznica jednotlivá civilní mikrodramata sešívá. Uhrančivými obrazy tak na diváka přenáší tíži nekonečně se vlekoucích dnů, během nichž se Majdan stal domovem statisíců obyčejných Ukrajinců. (MFF Karlovy Vary)