Recenze filmu Barbar

69%

Komentáře a recenze 31

naytsirk
naytsirk
4 728 bodů
6
Dal jsem na rady zkušených a pustil jsem si to, aniž bych absolutně tušil o co jde... A musím uznat, že první část byla zatraceně dobrá.... takhle dloho už jsem se opravdu nebál... Druhá část už byla slabší, člověk tak nějak tuší, ale pořád solidní... a třetí část už klasika, která ovšem nijak neurazila... rozhodně stojí za vídění...
HonzysKISS
HonzysKISS
4 041 bodů
6
Co jsem to sakra právě viděl? Docela dobrý horůrek, ale nejsem z toho zase tak unešenej, jak ostatní diváci. První část byla stopro výborná, že si dva lidé úplnou náhodou najmou stejný dům ve stejný okamžik, to bylo excelentní. Začíná to nápaditým potenciálem jak nikdy. Pokračování v temném domě je také víc než dobré a strašidelně atmosférické. Jenomže najednou je střih a začne to být akorát tak otrava. Protože ihned se stane z filmu komediální horor, což já opravdu nemám rád, když se v hororech objevuje humor. Podle mě to sem nepatří. Ale moc rád bych viděl nějaký prequel. Historie toho domu musí být vskutku zajímavá. A scéna s metrem byla naprosto geniální. 70/100
slord
slord
3 842 bodů
9
Z filmu, od ktorého som nič moc nečakal, sa stalo príjemné prekvápko. Režisér Zach Cregger, ktorý mi až donedávna nebol známy sa mi tu predstavil vo veľmi dobrom svetle, od toho čo tu predviedol som nevedel spustiť oči. Páčilo sa mi ako sa hrá s diváckym očakávaním, aj keď sa zdalo, že viem kam to bude smerovať, tak som bol mimo, táto hra sa mi páčila. Nie je to dokonalé, napriek tým super twistom, tu občas figuruje aj tá predvídateľnosť a chcel by som preskúmať viac z toho čo tento film len načrtol, ale v konečnom dôsledku som s touto hororovou trefou do čierneho veľmi spokojný. 8/10 Edit: Dozrelo 9/10
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
sklepy jsou zlo, o tom svém si zažil Kevin, ale u Barbara jsem něco mezi třetí a čtvrtou, ale dost to padá k té trojce. Neřídím se pravidlem, buď 5* nebo odpad!, takže pochopitelně dám 3*. Zajimavé vyprávění to má, tvůrčí genialitu vymanit se z kruhu nekonečného píchání do prdele, a sesmolit něco jako originální bafando, se ke konci vymkne kontrole, a dozajista to sklouzává do kondomu plného ejakulátu, a sebeparodie. Ty jo, dal bych ještě jednu hvězdu za Pennywise, ale cenu nejhnusnější prdele si vyfoukla jen stará Kropáčková ze špajzu.. horor jak má být!
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 501 bodů
8
Zach Cregger je poslední člověk od kterého bych letos čekal velmi kvalitní hororový kousek. Barbar začne jednoduchou premisou, kdy žena dorazí do pronajatého domu a na místě už je jiný MUŽSKÝ nájemník. Člověk se ihned dosadí do její role a vydá se s ní na cestu o tom komu důvěřovat a komu ne. Film se časem drastický vydá jiným směrem, než byste čekali. Metodika díky které působí hlavní postava chytře a opatrně jen dopomáhá s ní sympatizovat. Film je efektivně natočený plný úžasných pomalu pohybů kamer vypovídající za vše, které jsou v kontrastu se zběsilejší a děsivější kamerou v hororových situacích. Barbar pozvedá ale to, co je mezi řádky a to satira obohacená sociálním komentářem. Je to trochu až moc očividný a do očí bijící? Ano! Ale nic to nemění na tom, že se jedná o neuvěřitelně parádní podívanou, která nikdy nespadne do kázání a neobětuje charakter postav, jen aby se něco snažila sdělit. Neuvěřitelně nepříjemné a klaustrofobické scény jsou jedny z těch děsivějších věcí, co jsem letos viděl. Film si dle mě může naprosto s klidem užít kdokoliv, kdo i ocení zakomponování témat vtahů mužů a žen a důvěry, kterou v někoho vkládáme, jen kvůli povrchním věcem a naopak v koho důvěru nevkládáme. 8/10
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
3 134 bodů
5
Víc rozporuplné pocity při sledování filmů jsem ještě asi neměl.Film je rozdělen do 3 částí. 1 část byla koukatelna,i když mi tam bylo do očí bijící klišé.I když to bylo celkem povedené klišé. 2 část mě doopravdy pobavila,fakt jsem se celkem nasmal,a to pro mě bylo překvapivé,u hororu jsem tohle nečekal,a náramně jsem se pobavil(viz scéna s metrem) 3 část sklouzla do ohromného béčka,které bylo k uzoufani nudné a průhledné. Celkový dojem je průměr,i když vím že se na tento film znovu nepodivam
Hanzo Bureshi
Hanzo Bureshi
2 863 bodů
8
Co jsem to viděl? Tenhle film je rozhodně takové menší překvápko. Horor většinou epický příběh nemá a to platí i pro tento snímek, ale tady to je právě dost cool, protože k velkému strachu stačí temné chodby s vynikající kamerou a dobrým zvukem a Zach Cregger vytvořil tak velkou klaustrofobii, že jste ani strachem nedýchali. První třetina byla jen povídání a i tak díky postavám a dialogům tu byl cítit nepříjemný pocit. A od toho ten horor je. Taky cením, že jsou tu málo předvídatelné věci, takže se jedná o celkem napínavý zážitek. Tento snímek jako horor rozhodně uspěl. Sakra, to byla strašidelná jízda... Mé hodnocení: 8/10
jirikzaboj
jirikzaboj
2 829 bodů
7
Cregger se do jisté míry rozhodl pro dekonstrukci hororového žánru ve stylu TOHO DOMU. Opravdu jsem mu na to párkrát naletěl a zhruba v půlce filmu jsem se začal culit a usmívat, s jakým záměrem to je primitivní a zábavné. Vytírá si to zadek se současnou korektní politikou, genderovou nevyvážeností a vážným pohledem feminismu. Tohle narvat do průměrně vypadající hororovky je k popukání a moc mě to pobavilo. Please, be my baby.
sQelle
sQelle
2 814 bodů
6
Jak to hezky začalo, tak to nabralo spád a spadlo do obyčejných hororů dnešní doby. Začátek s Billem je skvělej. Napětí funguje naprosto skvěle, kdy člověk neví, co od koho a z jakého rohu čekat. Potom se film předkloní do druhé třetiny, kde to působí dost uvolněně a člověk se pomalu musí ujistit, zda kouká pořád na stejný film. Bohužel konec si nemůže odpustit masakr, krev, nahotu a prapodivnosti ze sklepů. Škoda, kdyby film víc budoval na napětí, které nasadil a nedal pak na jistotu, kde už klišé střídá klišé, bylo by to mnohem lepší.
aquiver
aquiver
2 175 bodů
6
Formálně a herecky překvapivě slušné, kamenem úrazu je rutina, logika a hororová klišé jako impotence policie, která klasicky buď nemá čas nebo nevěří a odjíždí. V takovou chvíli mám nutkání spíš vypnout.