Takhle .. pokud bych si měl vybrat hrstku těch "lepších" filmů české produkce posledních deseti let, KRÁSNO bych tam s radostí zařadil. Ondra Sokol to uměl natočit s jakýmsi moderním přístupem, který je mi blízký. Řada scén nepostrádá opravdový humor a člověk se fakticky zasměje. Ano, jsou tam hluchá místa a občas to postrádá logiku, ale celkově vzato, není to špatný film a o to víc, na české poměry i zábavný. A Ondra Sokol je sympaťák s hereckým talentem :-)
Chce se mi napsat sympatický pokus, ale nevím, co dodat do nezbytného "o něco". Snad o to, jak zafinancovat film, který prostě chcete natočit a povede se vám to. Myslím natočit ho. To ostatní je, bohužel, nepovedené. Zásadní je podle mě dramaturgie, kde se mělo jasně říct, že jakýkoli pokus o rozvleklé dialogy, snahy o "partičkovské" vtípky, chaos v rytmu a podivný žánrový cross nejsou povoleny. Tady zjevně povoleny byly. Škoda. Nicméně Ondřeji Sokolovi fandím. Vyvzdoroval si film, který chtěl natočit a natočil ho tak, jak chtěl.
Na větší trapas jsem na filmovém festivalu Finále v Plzni opravdu jít nemohla. K mému zklamání jsem zjistila, že Sokol vůbec neumí hrát, ale ještě víc to není dobrý scénárista. Pokud někomu závěrečná scénka přišla vtipná, pak vážně nechápu, proč se říká, že český humor je nejlepší. Lepší okamžitě vypnout, celý film na dvě *, závěr je velký odpad!
Tak tohle se moc nepovedlo...byla to prostě nuda, střihy byly často delší než by bylo akorát, proto taky ty 2 hodiny..ze kterejch by určitě stačilo i znatelně míň, Ne moc povedenejch vtipů, bylo to prostě takový nic moc. Nejrychlejc uběhlo posledních několik minut, kde se všichni postříleli, to mělo trochu spád, i když u toho si taky nejsem jistej, jestli to bylo nutný. Ale zase na druhou stranu, v podstatě to odpovídá tomu, čeho chtěl Sokol zřejmě dosáhnout a co je v popisu filmu. Bohužel pro hodnocení, ale hodnotim, jakej na mě film dělal dojem, a ne to, jak se držel svýho nápadu.
Je to takový příjemný počin v českém rybníčku. Netradiční, přesto ne úplně vybočující. Ta patrná nadsázka, s kterou je vyprávěn jinak opravdu smutný příběh, to celkově odlehčuje. Na druhou stranu určité momenty dovedené do absurdna filmu zbytečně ubírají na uvěřitelnosti. Každopádně je to jasně Sokolův rukopis a tak je asi i jasné, že kdo jeho pohled má rád, ten se ve filmu najde, kdo nemá, ten se snad aspoň dobře pobaví a víc to řešit nebude... Hodně mi vadilo Ondřejovo přehrávání, zvlášť v úvodu, ale to už k němu zkrátka taky patří. :-)