Hugo není tak zajímavý na to aby měl aspoň tu nominaci na Oscara za nejlepší film, ne. Bohužel jeho největší kvalitu přebíjí scény. Kvalitní jsou efekty a kamera. Scény jsou nudné a špatně zpracované, nuda je hlavně v dialozích. Střih je hodně slabá záležitost a silná slabina, nevím kdo to tak slabě a možná až nepřehledně sestříhal. A slabí dětští herci. To byl opravdu špatný výběr. Asa Butterfield a Chloë Grace Moretz prostě nefungují. Jde to vidět na scéně v kině, když je hlídač chytí. Jejich výrazy a jejich gesta, nevypadá to ani trošku dobře. Já se prostě nudil, Hugo mi nic nenabídnul. Děj mi nepřijde ničím výrazný.
Souhlasím s tvrzením, že je zde konečně film kde má technologie 3D smysl. Technicky nejdokonalejší film ve 3D technologii jaký jsem v kině zatím viděl. / Opravdu nádherný film (vizuálně i obsahově). Mé hodnocení: 100%.
Vim, ze tento film ucaroval spoustu kritiku nekonecnou spoustou odkazu na historii pocatku pohybujicich se obrazku a bezednou uctou k jejich tvurcum. Podani techto obrazu do minulosti je ale podano mdlym zpusobem a celkova struktura deje mi prisla dost plocha. Zkratka, nudil jsem se.
"Představoval jsem si, že celý svět je jeden velký stroj. Stroje nikdy nemají žádné součástky navíc. Mají vždycky přesně to, co potřebují k chodu. Tak jsem si představoval, že kdyby svět byl jeden velký stroj, nemohl bych být součástkou navíc. Musel bych tady být z nějakého důvodu. A proto jsi tady taky z nějakého důvodu."
Kdo nezná ten tajemný pocit, který se vás zmocní při pohledu na roztáčející se ozubená kola a kolečka, to mrazení při pohledu na mechanismus, který oživuje neživé a otevírá okna dokořán snům, to zvláštní tušení, že podobný mechanismus je ukryt v útrobách země a uvnitř samotného lidského srdce, že veškeré snění je poháněno klikou či klíčkem a promítá se na obrovské filmové plátno, ten možná v Hugovi uvidí jen prázdný sentiment. Moje sny ale do ozubených kol dokonale zapadly a roztočily se na plné obrátky.
Martin Scorsese, dnes už v podstatě filmová legenda v příběhu Hugo Cubreta vypráví především o své nezměrné lásce k řemeslu, jemuž se rozhodnul zasvětit svůj život. Nicméně je tu i ten příběh malého, opuštěného chlapce, který nás ovšem neomylně dovede k milníkům kinematografie. Chlapec, který, a teď bych volně citoval, svět vnímá jako stroj v němž lidé jsou jeho součástkami a v momentě, kdy ztrácí svůj cíl (či ho prostě nevnímají) je potřeba zasáhnout do děje a součástku opravit, aby se svět dostal opět do rovnováhy. Nějak takhle.To obsazení jednotlivých postav (mimo popsanou vyjímku) napovídá zkušeného a jistého autora, nemá smysl pět chválu na Bena Kingsleyho, bylo by to jen nošením dříví do lesa. Huga nejde brát jako film pro děti, přinejmenším ne výhradně pro děti, na to je tam příliš mnoho přesahů, které, aniž bych chtěl tuto cílovku podceňovat, nejspíš nepoberou. Mělo by to fungovat bez ohledu na věk, náboženské nebo politické vyznání. Pro mě jedna z mála zajímavých věcí z poslední doby.
Nakonec jsem byl nadšený z tohoto filmu. Film vzdává hold průkopníkům filmu, a zárověň na tom postavil dějovou linku. Film má skvělý příběh, srozumitelný i dětem, ale dost líbivý i pro starší publikum. Nádherně vykouzlené nádraží, výborní herci a ale hlavně úžasně lidský příběh. Víc takovýchto filmů
Kouzelné prostředí, ale nijak extra velký přesah jsem tam neviděla. Je to spíš oprašování historie vzniku filmu, ale cílem mělo být co? Aby se divák začal víc zajímat o bratry Lumiérovi? Aby děti nekradly? Čekala jsem film roku, ale tohle je spíš vedlejší odbočka pana Scorseseho.