Příběh filmu tvoří mozaika osudů několika manželských či partnerských dvojic, které v určitém zlomovém bodě života řeší otázky chtěného, nechtěného, vytouženého nebo zmařeného rodičovství.
"Téma vztahu dětí a rodičů je cosi, co tvaruje celý náš život, ale nejen osobní. Výsledkem rodinné výchovy a prostředí, v němž vyrůstáme, jsme formováni i na úrovni společenské," říká Nellis.
V hlavních rolích uvidíme herce, kteří se režisérce osvědčili při předchozí práci na divadle i u filmu: dvojnásobnou držitelkou Českého lva Zuzanou Bydžovskou, Marthu Issovou, Filipa a Michala Čapkovy či Zuzanou Čapkovou. V jedné z rolí se objeví Ivan Shvedoff, který má za sebou účast na velkofilmech Nepřítel před branami nebo Bournův mýtus a společně s Aňou Geislerovou si zahrál ve filmu England!
Producent David Rauch hovoří o Mamas & Papas s nadsázkou jako o intimním velkofilmu. "Když jsem si přečetl scénář, napadlo mě, že v dnešním světě existuje touha po vzrušení a adrenalinu, za který jsou lidé ochotni platit nemalé částky v touze dosáhnout velkých emočních zážitků, ale často je zaskočí v podstatě jednoduché emoce spojené s podstatou rodičovství, " říká producent.
"Téma vztahu dětí a rodičů je cosi, co tvaruje celý náš život, ale nejen osobní. Výsledkem rodinné výchovy a prostředí, v němž vyrůstáme, jsme formováni i na úrovni společenské," říká Nellis.
V hlavních rolích uvidíme herce, kteří se režisérce osvědčili při předchozí práci na divadle i u filmu: dvojnásobnou držitelkou Českého lva Zuzanou Bydžovskou, Marthu Issovou, Filipa a Michala Čapkovy či Zuzanou Čapkovou. V jedné z rolí se objeví Ivan Shvedoff, který má za sebou účast na velkofilmech Nepřítel před branami nebo Bournův mýtus a společně s Aňou Geislerovou si zahrál ve filmu England!
Producent David Rauch hovoří o Mamas & Papas s nadsázkou jako o intimním velkofilmu. "Když jsem si přečetl scénář, napadlo mě, že v dnešním světě existuje touha po vzrušení a adrenalinu, za který jsou lidé ochotni platit nemalé částky v touze dosáhnout velkých emočních zážitků, ale často je zaskočí v podstatě jednoduché emoce spojené s podstatou rodičovství, " říká producent.
Režie bez kyslíku
Natáčení probíhalo mimo jiné i v Dominikánské republice, Egyptě a Tunisku. Jedna z linií příběhu – lékařky, která tragicky ztratila své dítě - totiž předpokládala natáčení u moře, ale také přímo v moři.
"Já sama mám potápěčskou licenci již několik let a pár desítek ponorů jsem před natáčením měla za sebou, mnohem větší výkon to byl ze strany Zuzany Bydžovské a Vaška Jiráčka, kteří si kurs dělali přímo pro tento film a před samotným natáčením měli ve vodě pouze jeden ponor - a to v Čechách v lomu," přibližuje okolnosti natáčení režisérka.
"První den u moře měli jeden ponor ve volné vodě, aby se rozkoukali a pak hned jsme začali točit. A nebylo to jen nějaké poplavávání mezi rybičkami - Vašek hrál zkušeného potápěče a Zuzana měla zase samostatné scény, kdy byla v patnácti metrech ve volné vodě na nádech," říká s tím, že oba - stejně jako celý štáb - byli neuvěřitelně stateční.
"Pamatuji si, že některé dny, když jsme šli na třetí ponor, bylo vidět, že poslední, po čem by toužili, bylo navléknout zase mokrý neoprén, nasoukat se do dvacetikilové výstroje a mrsknout sebou do vody, ale přesto to bez řečí udělali..." dodává.
Zároveň s úsměvem popisuje největší úskalí podvodního režírování. "Pod vodou nemůžete štáb svolat - jen doufáte, že oni vás sledují. Faktem je, že první jsem měla většinou láhev vydýchanou já, protože zatímco kameraman a herci byli na svých pozicích, já jsem jako podvodní fretka rejdila od jednoho ke druhému, popisovala tabulky, ukazovala záběry a snažila se docílit jakési vzájemné komunikace."
Natáčení probíhalo mimo jiné i v Dominikánské republice, Egyptě a Tunisku. Jedna z linií příběhu – lékařky, která tragicky ztratila své dítě - totiž předpokládala natáčení u moře, ale také přímo v moři.
"Já sama mám potápěčskou licenci již několik let a pár desítek ponorů jsem před natáčením měla za sebou, mnohem větší výkon to byl ze strany Zuzany Bydžovské a Vaška Jiráčka, kteří si kurs dělali přímo pro tento film a před samotným natáčením měli ve vodě pouze jeden ponor - a to v Čechách v lomu," přibližuje okolnosti natáčení režisérka.
"První den u moře měli jeden ponor ve volné vodě, aby se rozkoukali a pak hned jsme začali točit. A nebylo to jen nějaké poplavávání mezi rybičkami - Vašek hrál zkušeného potápěče a Zuzana měla zase samostatné scény, kdy byla v patnácti metrech ve volné vodě na nádech," říká s tím, že oba - stejně jako celý štáb - byli neuvěřitelně stateční.
"Pamatuji si, že některé dny, když jsme šli na třetí ponor, bylo vidět, že poslední, po čem by toužili, bylo navléknout zase mokrý neoprén, nasoukat se do dvacetikilové výstroje a mrsknout sebou do vody, ale přesto to bez řečí udělali..." dodává.
Zároveň s úsměvem popisuje největší úskalí podvodního režírování. "Pod vodou nemůžete štáb svolat - jen doufáte, že oni vás sledují. Faktem je, že první jsem měla většinou láhev vydýchanou já, protože zatímco kameraman a herci byli na svých pozicích, já jsem jako podvodní fretka rejdila od jednoho ke druhému, popisovala tabulky, ukazovala záběry a snažila se docílit jakési vzájemné komunikace."