"Tak přesně tam, kde teď válí Jirka Macháček, stáli před lety sudeťáci a poslouchali Hitlera. Alespoň to tvrdí místní," směje se Eliška Balzerová a ukazuje na prostranství před chaloupkou, kde vznikala převážná část mimopražských scén.
Stojí v Mařenicích kousek od Jablonného v Podještědí a je jediným místem, které zažilo všechny herce pohromadě. Tři dvojice totiž po většinu času točily zvlášť, popřípadě odděleně muži - ženy.
Důvod? Film Jiřího Vejdělka popisuje životy tří generací žen v jedné rodině, přičemž každá z hrdinek v podání Elišky Balzerové, Lenky Vlasákové a Veroniky Kubařové řeší nějaký vztah s mužem.
"Z toho vám logicky vycházejí jediné dvě kombinace: buď jsou spolu muž a žena, nebo si jdou podrbat ženy bez chlapů," vysvětluje se smíchem tisková mluvčí projektu Uljana Donátová.
Matka na zabití
Takovou typickou dámskou "slezinou" bylo i natáčení v kavárně pražského Karlína, kde se u jednoho stolu sešly vášnivá a excentrická herečka ve výslužbě Vilma (E. Balzerová), její zcela neexcentrická a nejistá dcera Eliška (L.Vlasáková) a třetí generace v podobě čerstvě zamilované vnučky Laury (V.Kubařová).
"Moje filmová matka, kterou hraje Eliška, je taková eruptivní, neukotvená bytost, která díky tomu svou dceru vrhá úplně na druhý břeh. A tak má Helena s muži vlastně docela velký problém," říká ke vztahu matky a dcery Vlasáková, jejíž Helena je sice odbornicí na manželské problémy, ale sama své trable řešit neumí.
"Mít takovou matku, jakou je Vilma, tak z dcery nutně musí vyrůst zakomplexovaná chudinka a smolařka," přizvukuje Balzerová, která si roli sebevědomé dámy s provokativně svobodomyslným postojem k sexu zahrála s nepředstíranou chutí.
Režisér žen
Všechny tři herečky se také jednohlasně shodují v tom, že si padly do oka a podařilo se jim vytvořit skutečnou rodinu. Navíc se "zamilovaly" do režiséra.
"Skutečně nevím, čím to je, ale Jiří Vejdělek to s herci zkrátka umí. Od prvního kontaktu mu všichni zobou z ruky," usmívá se mluvčí Donátová, která stejnou harmonii mezi režisérem a hereckým ansámblem zažila už při natáčení Účastníků zájezdu.
"Jirka se mi hned na začátku přiznal, že vyrůstal s maminkou a dvěma sestrami, takže má ženský svět docela dobře odpozorovaný. I proto mu tak důvřujeme," poodkrývá kořeny nevídaného souznění Eliška Balzerová.
Sedí při tom s kolegyněmi na zahrádce karlínské kavárny, na hlavě apartní klobouček, na rtech úsměv. Následně - už zase zpátky v roli -nadšeně přebírá od číšníka papír k podpisu s triumfálním "Vidíte, ještě si mě pamatujou," načež ji "dcera" upozorní, že není žádána o autogram, nýbrž o podpis na účet za konzumaci.
Muži jako trofeje
Mužské role, které režisér s nadsázkou označuje jako "trofeje" , jsou obsazeny neméně hvězdnými jmény: mužské hrdiny ztvárňují Jiří Macháček, Roman Zach a Vojtěch Dyk.
Nejvíc prostoru má přitom především Vojtěch Dyk (kterému v době natáčení vrcholily přípravy na premiéru "lyrikálu" Kudykam) a pak také zmíněný Jiří Macháček coby "muž - samec".
"Jak se mi podařilo převtělit se tak rychle do postavy samolibého, užvaněného a ješitného chlapíka, kterého ve filmu hraju? Byla to výzva. Protiúkol, jak se říká. Každé ráno jsem se skromně, ale důrazně přesvědčoval o své bezchybnosti a dokonalosti. Otevřel jsem stavidla sebechvály naplno, přestal jsem si připouštět, že bych měl nějaké nedostatky a zamiloval se sám do sebe. Nebylo to snadné, ale taková už je řehole tvorby," rozjímá - jak jinak, než s ironií v hlase - Macháček.
Natáčení Vejdělkova filmu probíhalo v září a říjnu v Praze a v okolí Jablonného v Podještědí. Předvídavá produkce naplánovala práci v horských oblastech na září, takže filmaře naštěstí nepostihla sněhová kalamita a naopak exteriérové scény provázelo příjemné babí léto.
Premiéra komedie Ženy v pokušení se připravuje na 18. března 2010. "Doufám, že se tahle komedie bude blížit mé představě ideální ženy – tedy bude vášnivá, citlivá a vtipná," říká režisér Jiří Vejdělek.
Stojí v Mařenicích kousek od Jablonného v Podještědí a je jediným místem, které zažilo všechny herce pohromadě. Tři dvojice totiž po většinu času točily zvlášť, popřípadě odděleně muži - ženy.
Důvod? Film Jiřího Vejdělka popisuje životy tří generací žen v jedné rodině, přičemž každá z hrdinek v podání Elišky Balzerové, Lenky Vlasákové a Veroniky Kubařové řeší nějaký vztah s mužem.
"Z toho vám logicky vycházejí jediné dvě kombinace: buď jsou spolu muž a žena, nebo si jdou podrbat ženy bez chlapů," vysvětluje se smíchem tisková mluvčí projektu Uljana Donátová.
Matka na zabití
Takovou typickou dámskou "slezinou" bylo i natáčení v kavárně pražského Karlína, kde se u jednoho stolu sešly vášnivá a excentrická herečka ve výslužbě Vilma (E. Balzerová), její zcela neexcentrická a nejistá dcera Eliška (L.Vlasáková) a třetí generace v podobě čerstvě zamilované vnučky Laury (V.Kubařová).
"Moje filmová matka, kterou hraje Eliška, je taková eruptivní, neukotvená bytost, která díky tomu svou dceru vrhá úplně na druhý břeh. A tak má Helena s muži vlastně docela velký problém," říká ke vztahu matky a dcery Vlasáková, jejíž Helena je sice odbornicí na manželské problémy, ale sama své trable řešit neumí.
"Mít takovou matku, jakou je Vilma, tak z dcery nutně musí vyrůst zakomplexovaná chudinka a smolařka," přizvukuje Balzerová, která si roli sebevědomé dámy s provokativně svobodomyslným postojem k sexu zahrála s nepředstíranou chutí.
Režisér žen
Všechny tři herečky se také jednohlasně shodují v tom, že si padly do oka a podařilo se jim vytvořit skutečnou rodinu. Navíc se "zamilovaly" do režiséra.
"Skutečně nevím, čím to je, ale Jiří Vejdělek to s herci zkrátka umí. Od prvního kontaktu mu všichni zobou z ruky," usmívá se mluvčí Donátová, která stejnou harmonii mezi režisérem a hereckým ansámblem zažila už při natáčení Účastníků zájezdu.
"Jirka se mi hned na začátku přiznal, že vyrůstal s maminkou a dvěma sestrami, takže má ženský svět docela dobře odpozorovaný. I proto mu tak důvřujeme," poodkrývá kořeny nevídaného souznění Eliška Balzerová.
Sedí při tom s kolegyněmi na zahrádce karlínské kavárny, na hlavě apartní klobouček, na rtech úsměv. Následně - už zase zpátky v roli -nadšeně přebírá od číšníka papír k podpisu s triumfálním "Vidíte, ještě si mě pamatujou," načež ji "dcera" upozorní, že není žádána o autogram, nýbrž o podpis na účet za konzumaci.
Muži jako trofeje
Mužské role, které režisér s nadsázkou označuje jako "trofeje" , jsou obsazeny neméně hvězdnými jmény: mužské hrdiny ztvárňují Jiří Macháček, Roman Zach a Vojtěch Dyk.
Nejvíc prostoru má přitom především Vojtěch Dyk (kterému v době natáčení vrcholily přípravy na premiéru "lyrikálu" Kudykam) a pak také zmíněný Jiří Macháček coby "muž - samec".
"Jak se mi podařilo převtělit se tak rychle do postavy samolibého, užvaněného a ješitného chlapíka, kterého ve filmu hraju? Byla to výzva. Protiúkol, jak se říká. Každé ráno jsem se skromně, ale důrazně přesvědčoval o své bezchybnosti a dokonalosti. Otevřel jsem stavidla sebechvály naplno, přestal jsem si připouštět, že bych měl nějaké nedostatky a zamiloval se sám do sebe. Nebylo to snadné, ale taková už je řehole tvorby," rozjímá - jak jinak, než s ironií v hlase - Macháček.
Natáčení Vejdělkova filmu probíhalo v září a říjnu v Praze a v okolí Jablonného v Podještědí. Předvídavá produkce naplánovala práci v horských oblastech na září, takže filmaře naštěstí nepostihla sněhová kalamita a naopak exteriérové scény provázelo příjemné babí léto.
Premiéra komedie Ženy v pokušení se připravuje na 18. března 2010. "Doufám, že se tahle komedie bude blížit mé představě ideální ženy – tedy bude vášnivá, citlivá a vtipná," říká režisér Jiří Vejdělek.