Suzanne Somers se narodila 16. října 1946 v San Brunu v Kalifornii. Měla komplikované dětství – trpěla dyslexií a její otec byl alkoholik. Na střední škole se zapsala do hudebního a hereckého kroužku a poté dostala stipendium na vysoké škole, kterou však kvůli nečekanému těhotenství nedokončila. S manželem Brucem Somersem, dětským psychologem, se však rozvedla už po dvou letech.
Nějakou dobu se živila jako modelka, ale pohybovala se na hranici chudoby a zákona, když vypisovala nekryté šeky. Na počátku 70. let začala dostávat malé role ve filmech a v seriálech. Objevila se například v retro hudebním snímku George LucaseAmerické graffiti nebo v Magnum Force, kde Clint Eastwood ztělesňoval drsného Harryho.
V roce 1977 se jako čerstvá třicátnice provdala za producenta a televizního moderátora Alana Hamela, s nímž vydržela až do své smrti. A dostala roli esenciálně tupé blondýny v seriálu Three´s Company o skupince bláznivých spolubydlících po boku tehdy populárního komika Johna Rittera, jenž byl za toto dílo dokonce dvakrát nominovaný na Zlatý glóbus. V seriálu, jenž se držel mezi třemi nejsledovanějšími pořady daného období, vydržela pouze čtyři sezóny z osmi, než ji vyhodili, protože si řekla o stejný honorář jako její kolega. Dostala se tím na černou listinu jako ‚problémová herečka“ a několik let nezavadila ve filmovém a televizním byznysu o slušnou práci.
V roce 1980 a 1984 pózovala nahá pro Playboy a s magazínem se později soudila, že otisknul i neautorizované fotografie. Odstěhovala se do Las Vegas, kde pracovala jako tanečnice, zpěvačka a bavička a nakonec v roce 1986 dostala cenu Las Vegas Entertainer of the Year (bavička roku). V letech 1987 – 1989 zvárňovala hlavní roli v sitcomu She´s the Sheriff (Ona je šerif), který měl kultovní status a na nějž se parodicky odkazuje třeba Městečko South Park.
V roce 1991, když jí bylo 45 let, dostala svou nejznámější roli – ovdovělou kadeřnici a mámu šesti (později sedmi) dětí Carol Foster v sitcomu Krok za krokem. Zde se ocitla po boku herce Patricka Duffyho coby rozvedeného stavitele Franka Lamberta. Sedm sezón mělo vynikající sledovanost, a to přesto, že seriál v sobě obsahoval zvláštní moralistickou výchovnost a silně maloměšťácké vidění světa, v němž se každá jinakost a vybočení z průměru trestá a utíná hned v zárodku. Pro mnohé však bylo překvapivé vidět Duffyho v komediální roli, protože lidé jej měli zafixovaného z dramatického Dallasu, a obecně bylo překvapivé, jak silně emancipované tu jsou ženské postavy.
Prodávala v teleshoppingu přístroj na posilování stehen ThightMaster, napsala čtyři dietní kuchařky a jednu knihu básní, v roce 2005 měla na Broadwayi svou vlastní one-woman-show, v roce 2012 vedla osobní talk show a v roce 2015 se zúčastnila soutěže Dancing with the Stars (předobrazu českého StarDance). Za velice problematické bylo považované její veřejné vystupování v souvislosti se zdravotními tématy, kdy propagovala vědecky neověřené a potenciálně škodlivé léčebné metody. Sama přitom rakovinu přežila díky konvenční léčbě ozařováním.
Suzanne Sommers patřila k neodmyslitelným tvářím showbyznysu 90. let. Sázela na svůj sex-appeal i na jistou dávku drzosti, ale v zásadě byla vždy ikonickým „americkým zlatíčkem“ a „správnou ženskou“. Její „problémovost“ v 70. letech byla spíš průkopnická a užitečná, neboť umožnila dalším herečkám mít později odvahu říkat si o větší honoráře.
Herecký odkaz Suzanne Sommers není zásadní a z paměti mnoha lidí se vytratila již před dvěma dekádami. Nostalgická vzpomínka na Krok za krokem však spoustu lidí vyrůstající v 90. letech naplní směsicí smutku i zasněného úsměvu nad méně komplikovanými časy.
zdroje: The Hollywood Reporter, People, Kinobox
Čtete nás rádi? Podpořte nás, prosím, v hlasování o Křišťálovou lupu. Děkujeme.