Česká filmová komedie Léto s kovbojem je výsledkem jedné z mnoha filmových i divadelních spoluprací herecké dvojice Jaromír Hanzlík a Daniela Kolářová. Snímek z roku 1976 natočil Ivo Novák podle scénáře Jaromíry Kolárové. Příběh lásky mezi mladou psycholožkou Doubravkou, která přijede na venkov trávit prázdniny, a místním traktoristou srší nejen humorem, ale i tou správnou letní atmosférou. A tu si při natáčení užíval i štáb. Pracoval na Českolipsku, kde měli chalupu Jaromír Hanzlík i režisér Novák a kameraman Rudolf Milič, štáb tam proto často bydlel a připravoval se na další dny natáčení, které bylo náročné hlavně pro Danielu Kolářovou. Ta totiž ve stejné době hrála i ve snímku Na samotě u lesa. Někdy prý docházelo až k válce mezi oběma produkcemi.
Duchařská komedie Bílá paní vznikla na motivy povídky Jak Pupenec k štěstí přišel ze sbírky Bubáci pro všední den od Karla Michala. Jeho pojetí bílé paní jako hodného strašidla, které pomáhá lidem navzdory netečnosti místních orgánů, jež se starají jen o svůj blahobyt, bylo v oku cenzorům. Snímek Zdeňka Podskalského z roku 1965 proto čtyři roky po svém vzniku skončil na dvacet let v trezoru.
Závěrečný díl romantické trilogie s Bridget Jonesovou nemůže chybět. Tentokrát je ve hře neplánované těhotenství, které by samo o sobě nebylo překážkou, kdyby ovšem věčná smolařka Bridget tušila, kdo je otcem. Aby filmaři předešli jakýmkoli spoilerům, natočili tři alternativní konce a ani herecké obsazení až do premiéry snímku netušilo, který z nich použijí. A ačkoli pro scénáře prvních dvou filmů sloužily jako předloha romány Helen Fielding, u tohoto snímku tomu tak není.
Třetí kniha o Bridget Jonesové má název Bridget Jonesová: Láskou šílená a vyšla v roce 2013. S filmem však nemá nic společného, jelikož je založená na původním scénáři, který Helen Fielding napsala s Davidem Nichollsem. A pokud se divíte, že kniha Dítě Bridget Jonesové existuje, autorka ji vytvořila až po premiéře filmu.
Druhý díl slavné komediální trilogie Zdeňka Trošky také nemůže ve výběru na tento víkend chybět. Škopkovi se připravují na svatbu dcery Blaženy, ale jak už je u nich zvykem, nebude to úplně v klidu a bez facek se to také neobejde. A že jich bylo, navíc skutečných! Zdeněk Troška se nechal slyšet, že všechny facky ve snímku jsou opravdové a že v závěrečné scéně filmu to byla taková mela, že i sama Helena Růžičková utrpěla vážné zranění při pádu na zem. Přesto byli všichni ochotní do toho jít znovu a o dva roky později natočit poslední díl s názvem Slunce, seno, erotika.
Adaptaci klasické Erbenovy pohádky Kouzelné dary o chudém muzikantovi, který díky dobrému srdci a kouzelnému stařečkovi k divotvorným darům přišel, natočil v roce 1955 Jaromír Pleskot. Zajímavostí přitom je, že původně mělo jít o krátkou pohádku dlouhou třicet minut. Scenárista Jiří Brdečka byl proto velmi nemile překvapený, když zjistil, že má snímek přes hodinu. Režisér Pleskot přitom žádné scény nepřipsal, pouze jich hodně natáhl. A obušek? Ten měl mít původně úplně jinou podobu (malého a chytrého trpaslíka), s tou, jakou známe dnes, přišel Karel Mann, jeden z animátorů Jiřího Trnky.
Víkend uzavře sci-fi thriller Michaela Baye z roku 2005. Akční podívaná se Scarlett Johansson a Ewanem McGregorem v hlavních rolích zavede diváky do budoucnosti (poloviny 21. století), ve které se lidé sami klonují, aby si zajistili dlouhý a spokojený život. Co když ale i kloni chtějí svobodně žít a najít své štěstí? Snímek plný zběsilých honiček se měl původně odehrávat ve vzdálenější budoucnosti, ale s ohledem na rozpočet se děj posunul blíže současnosti, aby triky nebyly tak nákladné. A šetření se asi vyplatilo, protože v amerických kinech Ostrov propadl. Podle Baye za to mohla nezvládnutá propagace, která se snažila navnadit na intelektuálnější notu, nikoli na akční podívanou, na niž bylo publikum od Baye zvyklé. Za mořem tak snímek slavil mnohem větší úspěch.