Legendární Judi Dench není někdo, komu by byl sci-fi žánr (minimálně v rámci tvorby) blízký. Proč se tedy vůbec ve druhém Riddickovi objevila? Protože ji Vin Diesel dokázal ukecat – je její ohromný fanoušek a viděl ve filmu jedinečnou příležitost, jak si s Dench zahrát. Vzhledem k tomu, že většinu scén odehrála před zeleným pozadím a navíc nastoupila do rozjeté série, asi nepřekvapí, že vůbec netušila, co točí. „Byla to zábava, ale neměla jsem sebemenší představu, o čem ten film je,“ uvedla na adresu Riddicka.
Když se Michael Bay rozhodl proměnit Transformers v úspěšnou filmovou sérii, potřeboval někoho dostatečně zlověstně znějícího, kdo by namluvil záporáka Megatrona. Nakonec si pro tento part vybral Huga Weavinga, který nicméně nikdy s filmem moc společného neměl. Jak sám uvedl, nečetl scénář, ani se nepodíval na plac: „Jen jsem dostal své dialogy a vůbec netušil, co vlastně znamenají.“ S Bayem komunikoval přes Skype, vše natočil za pouhé dvě hodiny ve studiu a neměl sebemenší zdání, o čem film je.
Zatímco Weaving vzal projekt hlavně pro peníze a Dench chtěla splnit sen jednomu nerdovi, West šel do šílené komedie Zprávař 2, protože miluje samotný žánr. A to tak moc, že dokonce chodil na kurzy herecké improvizace. Co skutečné natáčení obnáší, netušil, stejně jako nechápal, o čem je celý film. Podle Willa Ferrella se choval tak trochu jako nadšený teenager, který si mimo záběry pouštěl svou hudbu, ptal se ostatních, jak se jim líbí, a vždy ho překvapilo, když ji měl během natáčení vypnout. Nemluvě o tom, že po natočení svých scén odmítl odejít a trval na tom, že bude dál v komparzu.
Armie Hammer se proslavil rolí dvojčat v The Social Network, následnou sérií nadějných projektů a poté si potopil kariéru coby... Kanibal? Nicméně – svého času byl v Hollywoodu hodně žádaný, takže když se tvůrci Vincentova světa poohlíželi, koho by do filmu urvali pro cameo, dostal se na seznam i on. Nerozuměl ale proč. O zápletce nevěděl prakticky nic, byl si jistý, že part, který odehrál, nebyl napsán pro něj, že ho tvůrci obsadili na poslední chvíli a podle všeho je ve filmu v oblečení, v němž ten den vyšel ráno z domu.
Pro řadu lidí bude Marlon Brando navěky Vito Corleone z Kmotra. Pro specifickou generaci geeků je Supermanovým tátou Jor-Elem. Jeho obsazení dodalo filmu prestiž, o jaké se tehdy komiksovým adaptacím ani nesnilo. Samotný herec ale nemohl mít k projektu větší despekt. Své roli chtěl dát tak málo, že naprosto vážně autorům navrhoval, aby jeho postava vypadala jako houska nebo kufr a on tak mohl vše jen namluvit. Proč tedy Supermana vzal? Kvůli penězům, samozřejmě. Nic jiného v tom nebylo. A proto Brando, ano, nevěděl, o čem film vlastně je. Nezajímalo ho to a celý scénář nikdy nečetl.
Brando to měl mimochodem v pozdější fázi své kariéry celé dost na háku. Nejenže rád trápil režiséry opravdu nezvyklými požadavky (jako když odmítal kvůli roli chodit a podobně), ale i na učení textů už si moc nepotrpěl. Účast v Supermanovi si proto mimo jiné podmínil tím, že bude mít všude kartičky s nápovědami. To je nejlépe poznat ve scéně, kdy vysílá malého Kala na zemi a neustále ho očima bedlivě sleduje – nápovědu mělo dítko na plenkách. A pokud si myslíte, že kecáme, jedna fotka z Kmotra mluví naprosto za vše...