Recenze 2. řady seriálu Smrt nás spojí. Dámská jízda na vlně zločinu, alkoholu a absurdity pokračuje

Smrt nás spojí | Netflix
Pojďme se tedy seriálu Smrt nás spojípodívat na zoubek a říci si, zda si svou čerstvou nominaci na cenu Emmy za nejlepší komediální seriál roku vysloužil právem.
Jennifer (zkráceně Jen) v první sérii zemře manžel následkem dopravní nehody, s čímž se matka dvou synů nedokáže vyrovnat, protože ať bylo jejich manželství sebekomplikovanější, svého muže milovala. O to tragičtější pro ni byly pak následující události, které se v průběhu první série odkrývají pěkně postupně a přesně tak, aby diváka udržely ve stálém stavu typu "sakra" nebo "páni." A přítomnost Judy, záhadné pozitivní aurou obklopené ženy k tomu také přidává grády, zvláště, když postupně zjišťujeme, co s tím vším má vlastně společného. Vše graduje k velkému finále, kde opět teče krev a ženy musí jen se skřípěním zubů a nutnou skleničkou v ruce přijít s řešením, zdánlivě neřešitelné situace.
Smrt nás spojí
Smrt nás spojí | Netflix
Druhá řada tedy vlastně kopíruje příběh té první, hned na začátku je mrtvola milovaného muže a před Judy a Jen stojí ten největší problém světa, jak se s tím vyrovnat. Zvláště když vám na paty šlape policie, pubertální syn, nemožná, do sebe zahleděná tchyně a finanční problémy. Vlastně vůbec nechápu, jak ty dvě dokáží ráno vstát z postele a ještě si při tom všem udělat potřebný bezchybný (!!!!) make-up, účes a ještě se vyfiknout do práce. Emoce se ždímou na maximum, stejně jako alkohol teče proudem a do lží se ty dvě zamotávají tak dokonale, až se divím, že se v tom ještě orientují. Fascinující na tom všem ale každopádně je, že to funguje a jedna absurdní situace střídá další, až se bojíte, že to scénáristé překombinují. Ale oni ne, stále to drží napnuté jako špagát, ale tak fikaně, že si to vlastně ani neuvědomujete, jelikož to chytře střídají. Ukolébají klidnějšími situacemi a pak bum. Platí tu zákon akce a reakce, vše co ty dvě provedou, se prostě neobejde bez následků. Nestane se tak ale v podobě tajfunu někde na druhém konci světa, kdepak, hezky hned jim za dveřmi. Smyčka se kolem nich utahuje tak těsně, až sami cítíte, že bez těch litrů alkoholu se to skutečně ustát nedá.
Za mě je tedy druhá série jednoznačně povedenější než ta první. Herecký koncert Christiny Applegate a Lindy Cardellini pokračuje a musím uznat, že James Marsden jim úspěšně sekunduje. Jediné, co bych seriálu vytkla, je to, že ačkoli jsou situace vskutku velmi vyhrocené, smíchu je tu pomálu, za komediální pořad bych tedy Smrt nás spojí rozhodně neoznačila. Je to drama, které umí být v určitých chvílích odlehčené a zvláště díky postavě Jamse Marsena dojde i na trošku roztomilosti a vtipných momentů, rozhodně to ale není v takové míře, abych si to zařadila do škatulky zábavy.
Smrt nás spojí
Smrt nás spojí | Netflix
Člověk si říká, jak by to měly holky o dost snazší, kdyby vše vyřešily racionálně, rozumně a tak jak se má, jenže to by pak nebylo co řešit, že? Od smíchu mě ale odrazuje hlavně úplně něco jiného. Na pozadí příběhu obou žen je dost závažných témat, které prostě nelze opominout a brát vše s humorem. Jennifer přišla jako malá o mámu díky rakovině, se kterou se rozhodla bojovat prevencí a pro své děti doslova obětovat část sebe sama, což její manžel, který by jí měl podporovat totálně zazdil. Judy se musela od malička protloukat sama a její máma jí kromě rozpadlé deky nenechala nic, na čem by mohla stavět, sen o rodině se nikdy neuskuteční a přesto je z ní ta nejpozitivnější postava v celém seriálu. Ovšem všechny kruté pravdy tu právě padnou, Judy tolik touží po lásce, že je schopná odpouštět i věci, které by nikdo ani neskousl, natož odpustil. Jennifer je vší tou mašinérií manželky, matky a živitelky tak vykolejená, že vše včetně sebe sama ničí návaly nekontrolovatelného vzteku. Ty dvě jsou nemocné, jsou na dně a potřebují pomoc, není divu, že hledají naději v sobě navzájem, protože jinou prostě nemají. Je tedy jasné, že jim mozkové buňky správně fungovat prostě nemohou, proto je to všechno tak přitažené za vlasy. Ty dvě se v tom plácají až po uši.
A když už se objeví konečně nějaký ten paprsek jasného světla, přijde další autonehoda, která to všechno ukončí. A jakým směrem se to všechno bude ubírat a zda přibude nejen problémů, ale i mrtvol a alkoholu? Na to si budou muset diváci počkat do třetí řady. K Judy a Jen totiž právě přibyl další totální zoufalec, který má v sobě stejný počet démonů jako ony samy a na šťastný konec to s nimi tedy rozhodně nevypadá.
Hodnocení: 70%