Proč ty průtahy? Inu, tvůrci hry, kteří mají nad projektem dohled a studio Sony, jenž naopak film zafinancuje, se dlouho dohadovali o tom, jakým směrem by se měl filmový Metal Gear Solid ubírat. Očividně se konečně dobrali nějakého kompromisu, neboť se začíná hledat režisér a dokonce již padlo jedno jméno. Kdo je žhavým kandidátem? Jistý Jordan Vogt-Roberts, autor loňského indie hitu Králové léta a režisér řady televizních komedií.
Jakkoli se může jevit angažování Vogt-Robertse jako nesmysl (ve stylu „tohle chce přece nějakého zkušeného akčního režiséra“), je třeba si uvědomit současný trend Hollywoodu: Velké filmy tvoří režiséři malých hitů. Strážce Galaxie natáčí James Gunn, Godzillu dělal Gareth Edwards a očekávaný Jurassic World připravuje Colin Trevorrow. Žádné z těch jmen nemá předchozí zkušenost s režií blockbusteru. A přesto se točí. Vogt-Roberts tudíž do vlny zapadá a Sony aspoň ušetří na jeho platu.
Samotná videoherní série započala v roce 1998 pod firmou Konami na první generaci konzole Playstation. Příběh se soustředil na legendárního vojáka Solida Snake, experta na infiltraci a sabotáž. Během let vyšla řada pokračování na všemožné platformy. Série patří k legendám herního světa.