39. týden-kinopremiéry: Divoch Oliver Stone, lovec mimozemšťanů Ben Stiller a klasik Miloš Forman
Americký režisér Oliver Stone se nás pokouší přesvědčit, že ještě nepatří mezi vyklidněné autory. Kriminálka Divoši (2012) je nejdrsnějším režisérovým snímkem od dob legendárního U-Turnu (1997). Příběh pojednává o dvojici mladých mužů, kteří žijí v milostném trojúhelníku s atraktivní ženou. Na tom by nebylo nic zas až tak neobvyklého. Jenže mladíci se zapletou s narkomafií, a ta se dokáže dostat člověku na kobylku. Mladou ženu unese a dvojici na první pohled vystrašených mužů nezbude než se pustit do nerovného boje s podsvětím, které se neštítí téměř ničeho.
Řemeslně jsou Divoši prvotřídní podívanou. Herci (především ti, co si zahráli záporáky) také odvádějí velmi dobrou práci. Oliver Stone má ale podle nás na víc. Chtělo to důmyslnější scénář, takhle to vypadá jako nepříliš výrazná akční žánrovka. Snímku dáváme 70%, recenze si můžete přečíst zde.
Akční komedie Naboř a ujeď (2012) je projektem herce, režiséra a scenáristy Daxe Sheparda, který si chtěl díky realizaci filmu "zablbnout" se silnými auty. Angažoval Bradleyho Coopera, známého z filmů Pařba ve Vegas (2009) a Pařba v Bangkoku (2011), a co se nestalo, po bláznivé komedii s poněkud sexistickými dialogy sáhl velký filmový distributor. Oproti filmům jako Zack a Miri točí porno (2008) nebo Méďa (2012) je Naboř a ujeď mnohem prvoplánovější "sprosťárnička". Snímku dáváme 70%, všechny recenze si přečtěte zde.
Greg Jebal je zpátky! Tentokrát si zahrál ve sci-fi komedii Sousedská hlídka (2012) neúspěšného adepta na post policisty Evana. Když do poklidného středoamerického městečka vtrhnou mimozemšťané, udělá Evan vše pro to, aby policii dokázal, že ho neprávem odmítla vzít do vlastních řad. Sousedská hlídka mohla z dobrého hereckého obsazení vytěžit víc. Takhle to spíš vypadá jako improvizační cvičení, které nejvíc ze všeho trpí kvůli špatnému scénáři. Sousedské hlídce dáváme 50%, recenze filmu si můžete přečíst zde.
Drama Caesar musí zemřít (2012) jsme bohužel neviděli. Bratři Tavianiové užili pro svůj nejnovější počin klasický text Williama Shakespeara Julius Caesar. Svůj snímek natáčeli půl roku v jedné z nejtvrdších italských věznic, s "herci", kteří si zadali se samotnou mafií. Je pravděpodobné, že z natáčení si vzali mnohem víc samotní aktéři. Jako psychologická sonda do duší "hříšníků" ale není od věci snímek shlédnout. A nemusíte být nutně baťůžkáři z Karlových Varů. Recenze filmu Caesar musí zemřít najdete zde.
A na závěr je tu jedna restaurovaná klasika, Hoří, má panenko (1967) režiséra Miloše Formana. Snímek dostal nový kabát i zvuk, to nejdůležitější ovšem spočívá v nadčasovosti filmu jako takového. Skvělí "neherci", situace "jako" ze života a nestrojený humor. Prostě mistrovské dílo, tedy 100%.