Robert Zemeckis je díky animákům v háji

Robert Zemeckis je díky animákům v háji
robert-zemeckis-je-diky-animakum-v-haji-1
Zemeckis si léta tvrdohlavě prosazoval motion-capture technologii, kterou využil na Polárním expresu, Beowulfovi a Vánoční koledě. Nic z toho extra nevydělalo, přesto Zemeckis věřil, že se (zvlášť s příchodem 3D brýlí do sílů) technologie chytne. A stal se přesný opak. Jím produkovaný animák Máma mezi marťany, natočený motion-capture technologií za masivních 150 milionů dolarů, to tento víkend prohrál v kinech na celé čáře. Během startu urval komických 7 milionů dolarů, což z filmu dělá (vzhledem k rozpočtu) jeden z největších propadáků všech dob. A to jde přitom o film zaštítěný samotným Disneym! Právě Disney měl zajistit finance pro další Zemeckisův „realisticky animovaný“ film, remake Žluté ponorky. A nikoho nejspíš nepřekvapí, že to už neplatí. Zemeckis může dát technologii sbohem a stejně tak remaku, který studio po tomto víkendu (ač přímou souvislost popírá) odpískalo.

Celá ta tragédie má jedinou světlou stránku - po tomhle dvojím fiasku by mohl Zemeckis konečně zas natočit nějaký pořádný hraný film. Experimentů je určitě třeba, schopnost přiznat porážku ale taky není k zahození.