Dokumentární snímky Víta Klusáka vždycky provokovaly a přeskakovaly z kulturních rubrik na titulky významných médií. Nyní se spolu s Barborou Chalupovou zaměřil na internetový prostor, kde nezletilé dívky kontaktují muži středního věku za cílem sexuálního predátorství. Autoři obsadili do hlavních rolí tři zletilé dívky, zbudovali jim virtuální pokojíky a spustili kamery a zvuk. Netrvalo dlouho a na dívky se snesla sprcha pornografického materiálu, žádostí o schůzky a virtuální masturbace. Mnozí recenzenti snímku V síti tak trochu vyčítají senzacechtivost tématu, to, že vyjma šokujícího množství pornografie a vulgarity nic "neřeší". Ale to už čeká na rodiče a jejich komunikaci s dětmi. Možná na policii... V síti prozatím od recenzentů dostalo 72 procent.
Sam Mendes se vrátil na vrchol s oscarovým válečným dramatem odehrávajícím se v zákopech "velké války". Příběh se věnuje dvojici vojáků, kteří musí předat zprávu a zachránit tak několik stovek svých druhů. Autoři snímek staví na působivém kamerovém záběrování (pomyslný jeden jediný záběr pospojovaný důmyslnými střihy a prolínačkami), v rámci válečných dramat nicméně kromě unikátní technické stránky "ničím" nepřekvapí. Recenzenti snímku 1917 prozatím dávají 75 procent.
Harrison Ford zakouší volání divočiny inspirované knihou Jacka Londona. V dobrodružném rodinném snímku (u nás uváděn pouze s českými titulky) bude nicméně hrát druhé housle, ty první patří digitálnímu psu Buckovi, který se vymaní z otrokářské práce na kanadském Yukonu a nakonec se spřátelí s Fordem v roli samotářského dobrodruha. Po prvních posměšných ohlasem na digitálního psa a "starého vlka" Forda jsou tu první recenze, které snímku Volání divočiny dávají 63 procent. Což není vůbec špatné.
Koprodukční skandinávské drama pojednává o skutečném případu únosu fotoreportéra Daniela Rye teroristickou organizací Islámský stát. Držen byl v zajetí téměř 400 dnů spolu s dalšími rukojmími. Důležitou roli hrál v případu propuštění vyjednávač Arthur, který je nekorunovaným hrdinou tohoto snímku. Tuzemští recenzenti mu prozatím dávají 73 procent.
Celovečerní filmový debut divadelního režiséra Alfréda Radoka se vrací do kin v restaurované verzi. Daleká cesta se vrací do druhé světové války a do Terezína, kde byli soustředěni židé před transporty do koncentračních táborů. Pozoruhodný snímek využívající divadelních prostředků a stylizované expresivity se řadí do zlatého fondu poválečné československé kinematografie.